Ducati Monster 2026 primește un motor V2 de 890 cmc și o generație complet nouă de tehnologie

trei motociclete naked pe un drum virajat cu un munte in fundal
Sursa Foto: Ducati

Ducati a prezentat oficial noua generație Monster 2026, modelul care aduce un motor V2 de 890 cmc cu distribuție variabilă (IVT), un șasiu mai ușor și o gamă extinsă de sisteme electronice, fără a renunța la esența care a făcut din Monster una dintre cele mai emblematice motociclete naked din lume.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

O nouă eră pentru o legendă Ducati

Lansat pentru prima dată în 1992, modelul Monster a fost un succes imediat pentru Ducati, datorită combinației sale de greutate redusă, accesibilitate și spirit sportiv, într-o perioadă financiară dificilă pentru constructorul din Borgo Panigale. Noua versiune, cea de-a cincea generație, continuă tradiția de peste trei decenii, păstrând aspectul muscular și minimalist, dar adăugând tehnologii moderne și performanțe îmbunătățite.

Motor complet nou cu tehnologie IVT

Noul motor V2 de 890 cmc reprezintă cea mai importantă noutate. Echipat cu sistemul Intake Variable Timing (IVT), acesta ajustează variabil timpii de deschidere ai supapelor de admisie, oferind o livrare mai liniară a puterii și o plajă de turații mai flexibilă. Unitatea este mai ușoară cu aproape 6 kilograme față de precedentul Testastretta Evoluzione și dezvoltă 109,5 CP la 9.000 rpm și 91 Nm de cuplu la 7.250 rpm, cu peste 80% din cuplu disponibil între 4.000 și 10.000 rpm.

Intervalele de întreținere au fost, de asemenea, extinse – verificarea jocului supapelor este necesară doar o dată la 45.000 km, ceea ce contribuie la reducerea costurilor de exploatare.

Șasiu ușor din aluminiu și manevrabilitate rafinată

Motorul continuă să joace rol de element portant al șasiului, fiind montat într-un cadru monocoque din aluminiu conectat direct la chiulase. Subcadrul este realizat din tehnopolimer cu design inspirat de trellis-ul clasic Ducati, iar bascula dublu-braț preia elemente de design de la Panigale V4. Masa totală a motocicletei este de 175 kg la gol, cu patru kilograme mai puțin decât modelul anterior.

Suspensia este semnată Showa, cu o furcă inversată de 43 mm și un amortizor spate reglabil pe preîncărcare, menită să ofere un echilibru între confort și sportivitate. Sistemul de frânare este asigurat de etriere radiale Brembo M4.32 cu discuri de 320 mm în față, Ducati anunțând o modulare îmbunătățită a manetei, pentru o frânare mai lină în mediul urban.

Electronica de ultimă generație

Monster 2026 integrează un pachet electronic complet, gestionat de o unitate IMU cu șase axe, care controlează ABS-ul cu funcție în viraj, controlul tracțiunii și al ridicării roții față, frâna de motor și sistemul Ducati Quick Shift de ultimă generație.

Motocicleta oferă patru moduri de rulare – Sport, Road, Urban și Wet – selectabile printr-un joystick multifuncțional amplasat pe ghidon, toate afișate pe un ecran TFT color de 5 inch, compatibil cu Ducati Multimedia System și navigație pas cu pas.

Design evoluat și ergonomie îmbunătățită

Deși păstrează silueta distinctivă a gamei, noul Monster 2026 aduce modificări subtile la carene și la poziția de pilotaj. Șaua este mai îngustă și amplasată la 815 mm, existând opțiuni de înălțime redusă. Ghidonul mai înalt oferă o poziție mai naturală, iar anvelopele Pirelli Diablo Rosso IV (120/70 față, 180/55 spate) vin standard.

Modelul va fi disponibil în două versiuni:

  • Monster – varianta standard, cu echipare completă;
  • Monster Plus – care adaugă o capotă de rezervor și un capac pentru șa.

Culorile disponibile sunt Ducati Red și Iceberg White, iar livrările către dealerii europeni vor începe în februarie 2026, urmând ca lansarea globală să aibă loc ulterior în SUA, Japonia și Australia.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...