Red Bull KTM a făcut un pas semnificativ către noua eră MotoGP, testând pentru prima dată motorul său prototip de 850 cmc la sediul din Mattighofen, Austria. Acesta este primul motor KTM proiectat pentru a funcționa exclusiv cu combustibil sustenabil, în conformitate cu noile reglementări care vor intra în vigoare în sezonul 2027.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Testul pe bancul dinamometric a oferit primele date de performanță ale motorului, marcând începutul unei noi faze de dezvoltare pentru echipa austriacă, care pregătește acum motocicleta completă pentru testele pe circuit.
Începând din 2027, MotoGP va introduce o nouă generație de motociclete, cu scopul de a face competiția mai sigură, mai sustenabilă și mai echilibrată. Noile reglementări prevăd o reducere a cilindreei de la 1000 cmc la 850 cmc, pentru a limita vitezele de vârf și a îmbunătăți eficiența.
În același timp, elementele aerodinamice vor fi simplificate pentru a facilita depășirile, iar sistemele de ride-height și holeshot vor fi interzise, sporind controlul direct al pilotului asupra motocicletei.
Un alt element esențial al noilor reguli este trecerea la combustibil 100% sustenabil, o măsură care face parte din angajamentul MotoGP față de obiectivele de mediu și reducerea amprentei de carbon. Aceste schimbări vizează nu doar protejarea mediului, ci și creșterea relevanței tehnologiilor MotoGP pentru motocicletele de serie.
Pit Beirer, directorul departamentului de motorsport KTM, a declarat:
„Sunt extrem de fericit că am reușit să pornim viitorul MotoGP deja în septembrie 2025. Ne aflăm într-un ritm perfect pentru a avea întreaga motocicletă funcțională foarte curând. Am integrat tot ce am învățat în ultimii ani de participare în MotoGP în acest motor și sunt foarte încrezător că această bijuterie tehnologică va deveni un punct de referință în sezoanele ce vor urma, începând din 2027. Mulțumesc fabricii și întregii echipe din spatele proiectului pentru efortul uriaș depus.”
Prin acest pas, KTM devine unul dintre primii constructori care testează un propulsor dedicat noilor reglementări, consolidându-și poziția printre producătorii implicați activ în definirea viitorului MotoGP. Următoarea etapă a proiectului va include testele dinamice pe circuit, ce vor preceda debutul oficial al motocicletei de competiție în 2027.