Mai mulți parlamentari de la PSD, PNL, USR și UDMR au inițiat un proiect de lege care prevede măsuri de fluidizare a circulației pentru motocicliști, între care instituirea unei zone de siguranță de trei metri pentru aceștia la intrarea în intersecții, în fața „zebrelor” și la trecerea la nivel cu calea ferată, posibilitatea de a circula pe banda destinată transportului în comun, precum și parcări speciale, transmite Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
„Am depus, astăzi, împreună cu colegi de la mai multe partide, un proiect de lege care va ajuta și va încuraja deplasarea pe două roți în orașele noastre. E o idee care a plecat de la un ONG, de la cei de la MotoADN. (…) Toată lumea lucra la câte un proiect. (…) Motocicletele nu-s de stânga, nici de dreapta, nu au ideologie. Și am decis să facem un proiect comun în care suntem inițiatorii de la toate cele patru partide: USR, PSD, UDMR și PNL. (…) Toți ne dorim ca motocicletele să fie din ce în ce mai populare, deplasarea cu motocicleta să fie făcută din ce în ce mai în siguranță. Cu o motocicletă ajungi mai repede, generează mai puțină aglomerație în trafic, mai puțină poluare și ajungi și cu zâmbetul pe buze. Este distractiv. Și aici sunt niște măsuri în acest proiect de lege care îmbunătățesc siguranța motocicliștilor, care fluidizează traficul și creează niște modificări de infrastructură absolut necesare pentru a împărți corect șoseaua între șoferi și motocicliști”, a declarat deputatul USR Ionuț Moșteanu, la Parlament.
Beneficiile noilor reglementări propuse
Deputatul UDMR Gal Karoly a menționat că scopul proiectului este, în primul rând, fluidizarea circulației, reducerea poluării în orașe, iar oamenii să prefere să circule cu motociclete, cu mopede și să nu folosească automobilul foarte mult în oraș.
„Noi ne-am gândit că, în cazul în care traficul s-a blocat, atunci motocicliștii să poată să vină în față. UAT-urile să facă o zonă de siguranță de trei metri la intrarea în intersecții, în fața «zebrelor» sau la trecerea la nivel cu calea ferată. Să poată (motocicliștii – n.r.) să folosească benzile de circulație care sunt acum folosite exclusiv de transportul în comun. UAT-urile să facă parcări pentru motociclete și mopede și să poată să folosească motocicliștii și trotuarul pentru a parca – sigur, lăsând o zonă confortabilă pentru cei care se deplasează pe trotuar. Și pentru siguranță mai avem un articol pentru folosirea căștilor”, a precizat deputatul UDMR.
Răzvan Pavel, reprezentantul Asociației MotoADN, a arătat că, potrivit unui studiu, dacă 25% din posesorii de autovehicule ar trece la scutere, s-ar economisi 40-50% din timpul pierdut în trafic.
„Noi suntem o asociație care promovează mobilitatea urbană și dezvoltarea motociclismului. (…) Există un studiu care arată că, dacă 25% din posesorii de autovehicule ar trece la scutere, s-ar economisi undeva la 40-50% din timpul pierdut în trafic. Cifrele sunt semnificative. Nu trebuie să treacă neapărat 20%. Este foarte important pentru șoferi să înțeleagă că trebuie să-i susțină pe cei care au făcut acest pas. Poate ei nu pot să folosească scuterele, dar dacă îi încurajează pe cei care au făcut acest pas, atunci vor câștiga timp. Practic, fiecare mașină, fiecare șofer din fața ta care trece la a folosi scuterul sau motocicleta înseamnă pentru tine o mașină mai puțin în față și ești mai aproape de semafor”, a explicat acesta.
Proiectul urmează să fie depus la Parlament.