Maxon lansează noul motor Bikedrive Air S: cuplu impresionant pentru bicicletele electrice ultraușoare

motor electric pentru bicicleta
Sursa Foto: Maxon

Compania elvețiană Maxon a prezentat la salonul Eurobike 2025 noua versiune a motorului său pentru biciclete electrice, Bikedrive Air S, care promite o creștere semnificativă a performanțelor, fără un adaos substanțial de greutate.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Noul sistem păstrează filosofia seriei Air, lansată în 2021, dar aduce o creștere a cuplului maxim de la 30 Nm la 90 Nm și o putere de vârf de 620 W, aproape triplă față de generația anterioară. Toate acestea într-un ansamblu cu o greutate totală de 3,8 kg, incluzând bateria de 400 Wh. Motorul propriu-zis cântărește 2 kg, cu doar 100 de grame mai mult decât versiunea inițială.

„Scopul nostru a fost să combinăm densitatea maximă de putere cu un control eficient, precis și un design compact. Aceasta este exact aria noastră de expertiză – fie că vorbim de sateliți, avioane, monoposturi de Formula 1 sau biciclete electrice”, a declarat Dominik Stockmann, șeful departamentului de cercetare și dezvoltare al Maxon.

O particularitate a sistemului Air S este designul său cu cilindri despărțiți, motorul și cutia de viteze planetară fiind montate perpendicular, ceea ce contribuie la integrarea discretă în cadrul bicicletei. Pe lângă bateria standard de 400 Wh, compania a anunțat și opțiuni suplimentare: un acumulator de 600 Wh și un range extender de 250 Wh, compatibil cu suporturile de bidon.

Volker Stützinger, directorul diviziei de e-bike a Maxon, a subliniat caracterul versatil al noului sistem: „Ceea ce face Air S special nu este doar raportul unic între greutate și putere, ci și versatilitatea sa. Pentru biciclete de munte, gravel sau modele urbane, proprietățile sistemului îl fac aplicabil în numeroase categorii.”

Primele modele echipate cu Bikedrive Air S sunt deja anunțate. Marca olandeză Instinctiv va lansa în trimestrul IV 2025 noul model Ocelot, un MTB electric de trail, disponibil cu configurații de suspensie între 160/125 mm și 170/145 mm. Varianta de bază va cântări 18,7 kg, iar prețurile pornesc de la 8.010 euro.

Thömus, producătorul elvețian care comercializează în prezent Lightrider E Ultimate – promovată ca cea mai ușoară bicicletă electrică full-suspension din lume, cu 14,8 kg –, va integra noul motor pe viitorul model Lightrider E Max. Acesta va fi disponibil pentru precomenzi din a doua parte a anului 2025, în versiuni de cross-country sau trail.

Maxon continuă să ofere și varianta Air de primă generație, destinată bicicletelor mai ușoare și cu putere redusă, în paralel cu noul Air S, dedicat segmentului de e-bike-uri de performanță.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...