Modelul Ducati Panigale V4 a obținut victoria în primul Campionat Italian Production Bike, competiție rezervată motocicletelor aproape de serie, care se desfășoară în paralel cu clasa Superbike din Campionatul Italian de Viteză (CIV). Pilotul Davide Stirpe, de trei ori campion național la categoria Supersport și tester oficial Ducati în departamentul de testare vehicule, a cucerit titlul în urma a două victorii decisive obținute în ultimele curse de la Mugello.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Motocicleta Panigale V4 condusă de Stirpe a fost pregătită și administrată de echipa Garage51, coordonată de Michele Pirro, multiplu campion italian la Superbike și pilot de teste pentru Ducati în MotoGP și Superbike. Această performanță confirmă valoarea soluțiilor tehnice dezvoltate de Ducati pentru noul Panigale V4, proiectat pentru a exploata la maximum evoluția pneurilor moderne. Motocicleta este echipată cu un motor V4 cu distribuție desmodromică și arbore cotit contrarotativ, tehnologii derivate direct din MotoGP.
Datorită competitivității sale, jumătate dintre piloții înscriși — zece dintr-un total de douăzeci — au ales Ducati Panigale V4 pentru a concura în ediția 2025 a Campionatului Production Bike. De-a lungul sezonului, modelul a obținut opt victorii de clasă și 22 de podiumuri, reușind să monopolizeze primele trei locuri în Cursa 2 de la Misano și în Super Pole Race din etapa finală de la Mugello. Panigale V4 Production Bike a urcat de trei ori pe podium și în clasamentul general, demonstrând o performanță superioară unor motociclete din clasa Superbike, deși regulamentele pentru această categorie sunt semnificativ mai restrictive.
Categoria Production Bike a fost introdusă în 2025 în cadrul campionatului CIV Superbike, având un regulament similar celui utilizat în Campionatul Mondial de Anduranță (EWC), cu diferența unui plafon de preț mai redus pentru motocicleta de bază. Clasa este destinată motocicletelor sport entry-level, asupra cărora pot fi efectuate doar modificări limitate. Motorul și cutia de viteze trebuie să rămână standard, cu excepția sistemului de evacuare și a filtrului de aer. La nivelul șasiului, pot fi schimbate doar amortizorul spate, hidraulica furcii, amortizorul de direcție, pompa de frână față și discurile de frână.
Modificările hardware la sistemul electronic sunt interzise, singura excepție fiind utilizarea unui modul de calibrare a motorului. Ducati nu a apelat însă la această opțiune, folosind un pachet complet de competiție. Pe baza echipamentului electronic standard al Panigale V4, producătorul din Borgo Panigale a înregistrat la Federația Italiană de Motociclism un software dedicat, DAVC Race Pro, dezvoltat în colaborare cu Ducati Corse. Acest pachet optimizează calibrarea motorului și strategiile de control pentru a obține performanțe maxime pe circuit, în combinație cu evacuarea completă Akrapovič și anvelope slick sau de ploaie.
Motocicleta lui Davide Stirpe a fost echipată cu componente Ducati Performance, printre care sistemul complet de evacuare Akrapovič — care crește puterea maximă la 228 CP și reduce greutatea cu 6,7 kg —, sistemul de înregistrare a datelor Ducati Data Logger (DDL), discuri Brembo T-Drive de 338,5 mm (disponibile și în versiune Carbon Pro) și noul set de comenzi racing, ce urmează să fie lansat comercial.
Configurarea a fost completată de o parbriz marit, aripi din fibră de carbon, canale de răcire pentru frâne și grile din aluminiu pentru radiator și răcitorul de ulei.
Prin această victorie, Ducati Panigale V4 confirmă, încă o dată, transferul tehnologic de la MotoGP către modelele de serie și competitivitatea motocicletelor produse la Borgo Panigale în cele mai exigente competiții de motociclism.