La Marele Premiu al Austriei, MotoGP va introduce pentru prima dată un sistem de control al stabilității, disponibil pentru toate echipele. Noua tehnologie este concepută pentru a reduce cuplul motorului în momentul în care motocicleta începe să derapeze, diminuând astfel derapajul.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Sistemul funcționează diferit față de controlul tracțiunii, care reacționează la patinarea roții. Actualizarea este integrată în software-ul unificat ce poate fi utilizat împreună cu unitatea electronică de control (ECU) furnizată tuturor echipelor de către Marelli.
La fiecare Grand Prix, echipele aleg ce versiune a software-ului unificat vor folosi, în conformitate cu opțiunile permise. În acest weekend din Austria, noua versiune, care include sistemul de control al stabilității, va fi disponibilă pentru prima dată, iar majoritatea echipelor sunt așteptate să o adopte.
Conform organizatorilor, dezvoltarea sistemului are ca obiectiv creșterea siguranței în MotoGP, reducând riscul accidentelor de tip highside. Proiectul a fost realizat prin colaborarea dintre MotoGP, furnizorul ECU Marelli și MSMA – asociația producătorilor din competiție.