UTV supraalimentat cu 250 de cai putere construit de Kawasaki, dar s-ar putea să aibă mai multă putere

masina de teren de la kawasaki de culoare verde in off-road
Sursa Foto: Kawasaki

După ani de dominație în piața vehiculelor off-road sport de către Can-Am și Polaris, un nou rival se pregătește să rescrie regulile jocului. Kawasaki, recunoscut pentru inovația în domeniul motoarelor performante, a confirmat că lucrează la un UTV extrem de puternic – un vehicul care ar putea deveni cel mai performant din lume în categoria sa.

Ce este un UTV și cu ce se deosebește de un ATV?

UTV este acronimul pentru Utility Terrain Vehicle (vehicul utilitar de teren). Este proiectat pentru a transporta mai multe persoane și marfă în condiții dificile, pe teren accidentat. Față de ATV (All-Terrain Vehicle), care este mai mic, cu ghidon și conceput pentru o singură persoană sau două în tandem, UTV-urile dispun de:

  • volan (nu ghidon),
  • scaune unul lângă altul (de obicei 2–6 locuri),
  • cabină cu protecție (roll cage),
  • suspensie avansată și o gardă la sol ridicată,
  • capacitate mai mare de încărcare și remorcare.

ATV-ul este mai agil și mai ușor, fiind popular pentru trasee rapide și tehnice, în timp ce UTV-ul oferă mai multă stabilitate, protecție și capacitate de transport – fiind ideal și pentru muncă, dar și pentru aventură.

Proiectul H2: cel mai puternic UTV de până acum

Kawasaki a oferit primele detalii oficiale despre ceea ce numește Project H2, un UTV care va integra un motor supraalimentat cu patru cilindri, capabil să dezvolte 250 de cai putere. Cu toate acestea, conform companiei, cifra ar putea fi chiar mai mare.

Într-un comunicat de presă recent, Kawasaki a precizat că puterea a fost măsurată conform standardului ISO 4106, care tinde să arate valori mai ridicate decât sistemul SAE, folosit de rivalii Polaris și Can-Am. Această diferență de metodologie înseamnă că puterea reală a noului H2 ar putea depăși cu mult 250 CP atunci când va fi testată în condiții comparabile.

„Specificațiile rămân nedezvăluite,” a declarat Kawasaki pe site-ul oficial dedicat proiectului, adăugând: „Ce poate fi confirmat este următorul lucru: misiunea diviziei este de a realiza o superioritate operațională și un control de nouă generație, pentru a atinge performanțe dincolo de ceea ce se credea posibil.”

Deși nu a fost oferită o dată de lansare exactă, toate indiciile arată că modelul H2 se află în faza finală de dezvoltare. Dacă sistemul de suspensie va fi pe măsura puterii motorului, acest UTV promite să redefinească segmentul sport cu o combinație de brutalitate mecanică și control electronic avansat.

Entuziaștii anticipează deja o nouă eră pentru vehiculele de teren rapide, în care bariera de 300 de cai putere ar putea fi atinsă pentru prima dată de un model de serie. Kawasaki, un nume sinonim cu performanța extremă, pare hotărât să își lase amprenta și în această categorie, după ce a rescris regulile în lumea motocicletelor cu supercharged H2R.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...