Cu o forță de apăsare mai mică pentru monoposturile de Formula 1 din 2026, timpii pe tur vor fi mai mari pentru următoarea generație de mașini cu până la 2,5 secunde. Cu toate acestea, Nikolas Tombazis, directorul FIA pentru monoposturi, nu înțelege de ce se pune atât de mult accent pe timpi, relatează publicația Motorspoprt.com.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Cu siguranță, mașinile din 2026 vor fi mai rapide decât cele de Formula 2
Revizuirea regulamentului planificată pentru 2026 este deja unul dintre principalele subiecte de discuție în padocul de Formula 1. Piloții au vorbit despre o „senzație diferită” pe baza primelor lor ture pe simulator, în timp ce au apărut și întrebări dacă F1 va deveni mai mult un „campionat de gestionare a energiei”.
În general, următoarea generație de mașini F1 va fi puțin mai lentă, dar, potrivit FIA, cu siguranță nu într-o măsură care să fie observată de fani. Tombazis spune că este „puțin surprins de cât de mult se pune accentul pe timpii reali pe tur”. Directorul de monoposturi al FIA a împărtășit și o primă indicație privind timpii pe tur pentru anul viitor, spunând că, în simulările Federației, noile mașini vor fi „cu una până la două secunde și jumătate mai lente la începutul regulamentului, și este clar că vor exista evoluții care le vor face să câștige viteză.”
Potrivit lui Tombazis, „cu siguranță nu va fi cazul” ca mașinile de F1 din 2026 să fie mai lente ca cele de Formula 2. Această ipoteză vine în contextul în care, în primul an al generației de monoposturi hibride (2014), mașinile de Formula 1 ale echipei Caterham au fost cu jumătate de secundă mai lente decât cele de GP2, fostul nume pentru Formula 2, pe circuitul din Barcelona.
Cât de puternic va fi modul de override față de DRS
Pe scurt, DRS, sau Drag Reduction System, este un element care sporește viteza mașinilor de Formula 1 pe anumite porțiuni de pe circuit. Acesta impune deschiderea eleronului spate dacă pilotul se află cu maximum o secundă în spatele celui pe care vrea să îl depășească. Avantajul de viteză al pilotului care beneficiază de DRS depinde de la circuit la circuit și de la mașină la mașină, dar, în medie, este de +20 km/h.
Începând cu anul 2026, DRS va dispărea, făcând loc aerodinamicii active, unde fiecare pilot va avea o configurație cu rezistență redusă pe liniile drepte, oferind efectiv o formă de DRS permanent. Deschiderea aripii spate ca „instrument de depășire” va fi înlocuită de ceea ce se numește modul de manual overrdide, un impuls care seamănă oarecum cu push-to-pass din IndyCar.
Întrebat cât de puternic va fi acest boost, Tombazis a explicat că FIA lucrează împreună cu cele 11 echipe care vor concura în anul 2026 pentru a se asigură că „impulsul suplimentar pe care îl obții face ca depășirea să rămână întotdeauna dificilă. Dificilă, dar fezabilă”.