MotoGP: Bagnaia completează o sâmbătă perfectă, în timp ce Márquez obține argintul mondial din 2025

pilot motogp cu o sapca albastra pe cap si ochelari in combinezon rosu cu multime in fundal
Sursa Foto: MotoGP

Pecco revine în formă cu o victorie în Sprintul din Malaezia, în timp ce Gresini sărbătorește reușitele lui #73 și titlul de „Rookie of the Year” pentru Aldeguer

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) a dominat sâmbătă, 25 octombrie, la Marele Premiu PETRONAS al Malaeziei, reușind o cursă perfectă de la start până la linia de sosire. Pilotul italian, dublu campion mondial la MotoGP, a obținut pole position-ul și victoria în Tissot Sprint, impunându-se fără emoții în fața lui Álex Márquez (BK8 Gresini Racing MotoGP), la o diferență de 2,2 secunde.

Rezultatul i-a adus lui Márquez locul secund în clasamentul general al sezonului 2025, completând astfel o performanță istorică pentru familia Márquez – o dublă 1-2 la final de campionat, cu frații Marc și Álex pe primele două poziții. În boxa echipei Gresini Racing, motivele de sărbătoare au continuat, întrucât Fermín Aldeguer a fost desemnat oficial „Rookie of the Year”, în ciuda unei penalizări primite după Sprint pentru presiunea pneurilor.

Start impecabil pentru Bagnaia

Plecat din pole position, Bagnaia a reușit un start excelent, preluând imediat conducerea. Pedro Acosta (Red Bull KTM Factory Racing) a avut, la rândul său, o plecare rapidă, instalându-se provizoriu pe locul al treilea. Franco Morbidelli (Pertamina Enduro VR46 Racing Team) a avut un debut ezitant, dar a recuperat rapid până pe poziția a patra la finalul primului tur, într-un duel strâns cu Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP).

Joan Mir (Honda HRC Castrol) și Aldeguer au oferit un spectacol intens pe primele viraje, Mir urcând până pe locul al patrulea și intrând într-un ritm competitiv.

Mir, out din lupta pentru podium

La începutul turului al treilea, Bagnaia conducea cu un avans de o secundă în fața lui Álex Márquez și Acosta, în timp ce Mir se afla la jumătate de secundă de podium. Ritmul impus de Bagnaia era însă net superior, italianul fiind mai rapid cu jumătate de secundă pe tur decât oricare alt pilot.

Lupta pentru podium s-a schimbat brusc după ce Mir a căzut la virajul 9, ieșind din cursă. Aldeguer a profitat de ocazie și a început să reducă diferența față de Acosta, pregătindu-se pentru o manevră decisivă.

Aldeguer urcă pe podium

Cu trei tururi rămase, Aldeguer s-a apropiat decisiv de Acosta și l-a depășit elegant la virajul 9, urcând pe locul al treilea. În spatele lor, ziua echipei Honda HRC Castrol s-a complicat după ce Luca Marini a suferit prima sa căzătură a sezonului în urma unei manevre nereușite asupra lui Pol Espargaró (Red Bull KTM Tech3), incident care l-a costat și pe acesta poziția în top 9.

Aldeguer nu a mai avut suficient timp pentru a-l ataca pe Márquez pentru locul secund, iar Bagnaia a încheiat cursa în forță, obținând o victorie clară în Sprintul de la Sepang. Márquez a încheiat al doilea, asigurându-și argintul mondial, iar Aldeguer, cu locul trei în clasament, a fost confirmat drept cel mai bun debutant al sezonului. Penalizarea ulterioară pentru presiunea pneurilor nu a afectat titlul său de „Rookie of the Year”.

Rezultatele finale ale Sprintului

Pedro Acosta a fost clasat în cele din urmă pe poziția a treia, în urma penalizării aplicate lui Aldeguer, terminând la 1,3 secunde în fața lui Morbidelli, urmat de Quartararo în top cinci. Marco Bezzecchi (Aprilia Racing) a fost cel mai bine clasat pilot Aprilia, încheind pe locul șase și egalându-l la puncte pe Bagnaia în lupta pentru locul al treilea general. După aplicarea penalizării de opt secunde, Aldeguer a coborât pe locul șapte, în timp ce Johann Zarco (CASTROL Honda LCR) și Enea Bastianini (Red Bull KTM Tech3) au completat topul punctelor, pe pozițiile a opta și a noua.

Urmează Grand Prix-ul de duminică

Cursa principală a Marelui Premiu al Malaeziei este programată pentru duminică, de la ora 15:00 (UTC +8).

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...