Președintele BYD spune că gigantul chinez își propune să dubleze vânzările la 800.000 în afara Chinei, în anul 2025

Fabrica BYD
Sursa foto: Li Jianan / Xinhua News / Profimedia

Gigantul chinez de vehicule electrice BYD își propune să își dubleze vânzările în afara Chinei la peste 800.000 de mașini în 2025 și va încerca să depășească tarifele prin asamblarea mașinilor la nivel local, a declarat președintele său analiștilor în cadrul unei teleconferințe privind rezultatele de marți, informează Reuters.

BYD, care a vândut 417.204 unități în străinătate în 2024, se așteaptă să vadă „o creștere substanțială” a cotei sale de piață în Marea Britanie, care este „foarte deschisă” la produsele chineze competitive, potrivit unei transcrieri a apelului lui Wang Chuanfu care a fost obținută de Reuters.

Compania vede, de asemenea, „oportunități mari” de a crește rapid în țările din America Latină și Asia de Sud-Est, unde guvernele și oamenii sunt prietenoși față de mărcile chinezești, a spus el.

În contextul în care guvernele din străinătate impun sau analizează opțiunea de a impune taxe vamale împotriva automobilelor fabricate în China, BYD intenționează să își păstreze avantajul costurilor prin achiziționarea de componente cheie din China și asamblarea vehiculelor pe piețele locale, a adăugat Wang, fără a preciza țările la care se referă.

BYD conduce o campanie de promovare peste hotare a producătorilor chinezi de automobile, deschizând showroom-uri pe piețe din Australia până în Germania, în căutarea unui răgaz de la războiul brutal al prețurilor de acasă.

Wang a declarat anul trecut că BYD se așteaptă ca exporturile să ajute la consolidarea profitabilității. În timpul întâlnirii de marți, Wang a declarat analiștilor că se așteaptă ca majoritatea profiturilor BYD să provină de pe piețele externe „la un moment dat”.

Compania va continua să construiască fabrici în străinătate fără parteneri, deoarece dispune de fonduri abundente, a adăugat Wang.

BYD construiește în prezent o fabrică în Brazilia, cea mai mare piață a sa din afara Chinei, deși dezvoltarea a fost afectată anul trecut de acuzații de abuzuri de muncă. De asemenea, producătorul auto construiește fabrici în Thailanda, Ungaria și Turcia.

În plus, Wang a declarat că BYD nu are planuri de a vinde în Canada și Statele Unite pe termen scurt din cauza evoluțiilor geopolitice. Administrația Trump a menținut taxele de 100% pentru vehiculele electrice fabricate în China, la fel ca și Canada.

Wang le-a spus analiștilor că este încrezător că profitabilitatea BYD pe vehicul o va depăși pe cea a Toyota atunci când va ajunge la scara producătorului japonez, spunând că controlul costurilor BYD este mai bun.

Toyota, primul producător auto mondial după vânzări, a vândut 10,8 milioane de vehicule în 2024, în timp ce BYD a vândut 4,27 milioane.

BYD, care vizează vânzări de 5,5 milioane de unități în acest an, a zguduit piața auto chineză prin lansarea unor modele mai accesibile, inclusiv hatchback-ul electric entry-level Seagull care se vinde cu mai puțin de 10.000 de dolari. De asemenea, oferă funcții de conducere inteligentă fără costuri suplimentare pe majoritatea modelelor sale.

BYD intenționează să extindă echipa care lucrează la software și componente inteligente, cum ar fi semiconductorii, până la 8.000 de persoane, față de 5.000 în prezent, a declarat Wang, fără a oferi un calendar.

Acesta intenționează, de asemenea, să introducă tehnologiile sale de conducere inteligentă la prețuri accesibile pe piața globală în 2026 sau 2027 și intenționează să trimită mai mulți angajați în străinătate pentru a se ocupa de acest plan, a adăugat el.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...