Producătorul de piese auto ZF lansează o nouă transmisie pentru vehiculele REEV / Diferențele dintre tipurile de mașini hibride și avantajele fiecăruia

Platforma hibridă Chery Super Hybrid. Sursa foto: TechRider.ro

Producătorul german ZF lansează o serie nouă de transmisii pentru modelele REEV, numită electric Range Extender (eRE). Transmisiile pot fi utilizate fie ca generator electric, fie ca unitate de propulsie secundară, precizează publicația Electronic Design.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Care sunt diferențele dintre PHEV și REEV

Un vehicul electric cu extensie de autonomie, sau REEV (Range Extended Electric Vehicle) constă, în esență, dintr-un motor suplimentar care acționează ca generator, un invertor pentru conversia tensiunii și un motor mic cu ardere internă care alimentează generatorul. Acesta, la rândul său, alimentează bateria de înaltă tensiune ori de câte ori este necesar. Un astfel de vehicul REEV este BMW i3, un hatchback electric care venea cu o astfel de opțiune de extindere a autonomiei.

Transmisie eRe produsă de ZF. Sursa foto: ZF

Cu extensoarele de autonomie, un motor cu ardere internă este cuplat la o mașină electrică care generează energie pentru bateria vehiculului de îndată ce starea de încărcare a acesteia scade sub un anumit prag. Acest lucru mărește autonomia care poate fi parcursă electric.

În comparație, vehiculele hibride care pot fi încărcate de la priză, sau PHEV (Plug-In Hybrid Vehicle), pot merge atât pur electric, într-un tandem termic-electric, dar și exclusiv pe motorul termic, în funcție de starea de încărcare a bateriei. Acest tip de mașini este mai bun pentru mersul în oraș, pentru că poate funcționa exclusiv pe electricitate, fără să consume deloc carburant. Cele mai cunoscute astfel de mașini sunt produse de Toyota, care domină piața hibride.

În comparație cu soluțiile de propulsie PHEV, extensoarele de autonomie sunt atractive datorită costurilor suplimentare mai mici, ciclurilor de dezvoltare mai scurte, efortului minimizat al platformei și gestionării simplificate a lanțului de aprovizionare. Numai PHEV oferă posibilitatea de a alege între motorul electric și motorul cu ardere internă în timpul conducerii.

Asemănările între cele două tipuri de hibride

La fel ca modelele PHEV, vehiculele electrice cu autonomie extinsă au și ele o priză pentru încărcare, dar dispun și de un sistem de generare a energiei la bord. Acesta reîncarcă bateria de propulsie în timpul deplasării, ceea ce înseamnă că bateria poate fi mai mică și, la rândul său, reduce greutatea vehiculului și prețul de achiziție. În plus, tehnologia de propulsie dintr-un vehicul electric cu autonomie extinsă este mai simplă decât cea dintr-un hibrid plug-in, accelerând timpul de dezvoltare.

O altă similitudine între REEV și PHEV este că autonomia lor potențială le face la fel de potrivite pentru regiunile cu o infrastructură de încărcare mai puțin dezvoltată.

ZF dezvoltă tot mai mult rețeta REEV

ZF a perfecționat conceptul tehnic al extinderii autonomiei. Compania lucrează la o propulsie modulară cu extindere a autonomiei numită electric Range Extender (eRE) și electric Range Extender plus (eRE+). Caracteristicile comune ale ZF eRE și eRE+ sunt că pot fi utilizate în vehicule cu o tensiune de sistem de 400 sau 800 V și că sunt flexibile în ceea ce privește tipul de semiconductor, indiferent de tipul de baterie montat pe vehicul.

Sistemul eRE combină un motor electric cu un invertor integrat, software adecvat și o cutie de viteze planetară. eRE+ are, de asemenea, un ambreiaj inteligent și un diferențial, ceea ce înseamnă că poate fi utilizat fie ca generator de energie, fie ca unitate de propulsie secundară suplimentară. Astfel, soluția scutește producătorii de necesitatea de a dezvolta o componentă separată. Puterea poate fi dimensionată pentru ambele modele, și variază între 95 și 150 de cai putere pentru sistemul eRE, sau 95 și 200 de cai putere pentru eRE+.

Otmar Scharrer, vicepreședinte senior al diviziei R&D a ZF, este conștient de fenomenul de range anxiety care limitează clienții în a cumpăra modele electrice și îi orientează către cele PHEV sau REEV. Acesta consideră că producătorul consideră convenabil „să existe o gamă largă de platforme BEV care pot fi completate cu extensoare de autonomie”.

Alte avantaje ale sistemelor eRE și eRE+ sunt dimensiunile sale compacte și instalarea simplă pe motorul cu ardere internă.Producția în serie este programată să înceapă în 2026.

  • Daniel Simion își face debutul în presă în echipa TechRider.ro, Masterand de „Jurnalism tematic” la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, el este licențiat în „Comunicare și Relații Publice”, tot la FJSC. Daniel este pasionat de jurnalism și presă de tânăr, iar lucrarea sa de licență este despre prezentarea adevărului în jurnalism în perioada campaniilor electorale. El știe tot ce mișcă în domeniul auto, dar este pasionat și de zona de tech comercială și de sporturile cu motor, în special Formula 1. Printre hobby-urile sale se numără jocurile video, serialele și filmele. Una dintre peliculele sale preferate este „F1: The Movie”, iar una dintre emisiunile pe care le urmărește săptămânal este „Last Week Tonight with John Oliver”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...