Renault lansează primul mini-supercar: Faimosul Renault 5 Turbo va fi readus la viață în 2027 cu 533 de cai-putere

Sursa foto: Renault

Renault readuce la viață legenda R5 Turbo din anii ‘80 sub forma modelului electric Renault 5 Turbo 3E. Aceasta va fi lansat pe piață în 2027 și va deveni automat cel mai puternic și avansat model Renault lansat vreodată.

Mini-supercarul francezilor va produce 533 de cai-putere și va avea performanțe mult peste segmentul său: 3,5 secunde până la 100 km/oră, 9 secunde până la 200 km/oră și o viteză maximă de 270 km/oră (atinsă pe circuit).

Reîncarnarea electrică a modelului Renault 5 Turbo din anul 1980 – care reprezintă și numărul de unități care vor fi produse din Renault 5 Turbo 3E – ar urma să dea naștere, potrivit Renault, unui nou segment: mini-supercar.

Renault 5 Turbo 3E va fi construit pe o platformă proprie, va avea o caroserie complet nouă din fibră de carbon și două motoare electrice poziționate în roțile din spate care produc 533 de cai-putere. Spre comparație, Renault 5 Turbo era echipat cu un motor pe benzină cu turbocompresor care producea 160 de cai-putere, însă în 1980 o asemenea putere pe o mașină de dimensiuni mici era ceva nemaipomenit.

Nici la capitolul dimensiuni Renault 5 Turbo 3E nu va respecta întocmai rețeta din 1980. Noul model crește cu 42 de centimetri în lungime, 28 în lățime și 6 în înălțime și va fi mai spațios la interior. Greutatea totală va crește și ea cu aproape 500 de kilograme, dar având în vedere diferența uriașă de putere raportul CP/KG este mult mai favorabil modelului nou: 2,7 CP/KG față de 6 CP/KG.

Pe lângă modul Race, cu asistent de drift și frâna de mână amplasată central, noul Renault 5 Turbo Se va avea și moduri normale de condus precum Normal, Sport și Snow.

Mini-supercarul francezilor va primi puterea oferită de motoarele electrice din roți mai repede decât cea furnizată de motoarele obișnuite, iar această poziționare va oferi și o manevrabilitate mai bună, dar va scădea și greutatea mașinii. Cuplul dezvoltat de motoare este de 4800 Nm, însă cel care va ajunge la roată va fi probabil în jur de 10% din această valoare.

Motoarele își trag energia dintr-o baterie de 70 kWh care ar trebui să fie suficientă pentru o autonomie de aproape 400 de kilometri, deși Renault a specificat că pe circuit bateria ține între 15 și 20 de minute. Reîncărcarea bateriei, cel puțin la acest moment, se va putea face de la 15 la 80% în 15 minute la o stație de încărcare rapidă.

Nu se cunoaște încă prețul lui Renault 5 Turbo 3E, iar livrările ar urma să înceapă în prima jumătate a lui 2027.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...