Volkswagen ia în calcul reducerea temporară a programului de lucru la patru zile pe săptămână pentru angajații uzinei din Wolfsburg, începând din 2027. Măsura ar urma să fie aplicată în contextul restructurării unității de producție pentru tranziția la fabricarea exclusivă de vehicule electrice, potrivit declarațiilor făcute marți de Daniela Cavallo, președinta consiliului angajaților, transmite Reuters.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Decizia este legată de acordul încheiat de Volkswagen cu sindicatele în decembrie 2024 privind reducerea costurilor în Germania, acord care include și relocarea producției modelului Golf cu motor termic din Wolfsburg în Mexic, începând cu 2027. Această mutare a generat neliniști în rândul angajaților, având în vedere importanța modelului Golf pentru activitatea uzinei.
„Trebuie să facem provizii de acum, ca să avem din ce să trăim mai târziu. Din 2027, o săptămână de lucru de patru zile este un scenariu plauzibil,” le-a transmis Cavallo angajaților, potrivit unei comunicări interne citate de Reuters. Totodată, ea a îndemnat muncitorii să accepte ture suplimentare în perioada următoare, pentru a compensa eventualele reduceri de program din anii care vin.
Consiliul angajaților a negociat cu conducerea companiei un nivel minim de utilizare a capacității fabricii în perioada de tranziție, însă detaliile exacte ale planului nu au fost încă făcute publice.
Cavallo a încercat să liniștească temerile legate de viitorul uzinei, anunțând că aceasta va găzdui producția noii versiuni electrice a modelului Golf, precum și a succesorului SUV-ului T-Roc, până la sfârșitul deceniului. Ea a explicat că cererea pentru versiunile cu motoare termice este în scădere continuă și că relocarea producției modelului Golf este inevitabilă pentru a proteja viitorul unității din Wolfsburg.
„Trendul este o scădere de neoprit… Golf-ul trebuie să plece în Mexic! Mai devreme sau mai târziu. Altfel, uzina noastră va ajunge, în cele din urmă, la coada statisticilor pe care tocmai vi le-am arătat,” a declarat Cavallo, conform intranetului companiei.
Datele prezentate de consiliul angajaților arată o scădere semnificativă a producției globale de Golf în ultimii ani: de la peste un milion de unități în 2015, la aproximativ 300.000 în 2024. Pentru 2025, se estimează o nouă scădere, până la 250.000 de unități. Wolfsburg a fost până recent centrul principal de producție pentru acest model.
Volkswagen nu a făcut încă un anunț oficial cu privire la implementarea săptămânii de lucru de patru zile, însă declarațiile liderului sindical confirmă că planul este serios luat în calcul în cadrul procesului de transformare a uzinei pentru viitorul electric al mărcii.