Vânzările Ford au crescut cu 16% în aprilie în SUA, însă livrările de vehicule electrice au scăzut dramatic

Ford F-150 electric
Sursa foto: Ford

Ford Motor Company a raportat o creștere de 16% a vânzărilor pe piața auto din SUA în luna aprilie, impulsionată de cererea ridicată pentru camionete și de programul de prețuri speciale pentru angajați, informează Reuters.

Totuși, vânzările de vehicule electrice (EV) au suferit un declin accentuat, înregistrând o scădere de 40% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Performanța generală a fost susținută de cererea puternică din partea consumatorilor, care s-au grăbit să achiziționeze vehicule înainte ca noile politici tarifare ale administrației Trump să genereze eventuale creșteri de prețuri.

Ford a profitat de un stoc numeros de mașini pentru a oferi reduceri consistente, în contextul în care alți producători auto au majorat prețurile pentru a compensa costurile suplimentare din cauza tarifelor.

Camionetele Ford, inclusiv seria F și modelul compact Maverick, au avut o creștere de 23% a vânzărilor, ajungând la 99.954 de unități. În schimb, vânzările SUV-ului electric Mustang Mach-E au scăzut cu 40%, iar cele ale camionetei electrice F-150 Lightning au fost mai mici cu 17%.

Un purtător de cuvânt al Ford a explicat că scăderea vânzărilor EV se datorează tranziției către noile versiuni ale modelelor și stocului limitat disponibil în rețeaua de dealeri. La începutul lunii aprilie, Mach-E avea un stoc echivalent cu 9 zile de vânzare, iar F-150 Lightning cu 19 zile. Compania se așteaptă ca livrările din luna mai să crească.

Pe de altă parte, vânzările de vehicule hibride Ford au crescut cu 30% în aprilie, reflectând un interes tot mai mare pentru soluțiile de electrificare parțială.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...