Succesul robotaxiurilor Tesla împinge producătorii auto europeni să intre și ei în cursa vehiculelor autonome. Primul concurent este Volkswagen, care spune că va lucra cu Uber pentru a lansa un astfel de taxi în Statele Unite ale Americii anul viitor, anunță The Wall Street Journal.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Taxiurile autonome, deja prezente pe străzile germane
Așa-numitul Volkswagen ID.Buzz AV este rezultatul unui parteneriat între al doilea cel mai mare producător auto din lume și Mobileye, pionierul israelian în domeniul conducerii autonome, deținut în majoritate de Intel. Luna trecută, Volkswagen a anunțat că va introduce microbuzul electric autonom în producția de serie.
Hamburg este epicentrul emergent al promovării robotaxiurilor în regiune. Aproximativ 30 de versiuni special adaptate ale microbuzului electric Volkswagen ID.Buzz circulă singure pe străzile aglomerate ale orașului, purtând culorile negru și bronz ale serviciului de ride-pooling al companiei Moia.
Volkswagen intenționează să vândă microbuzul autonom împreună cu platforma Moia ca pachet pentru furnizorii de transport, atât publici, cât și privați. CEO-ul companiei de transport Moia, Sascha Meyer, a anunțat că „vom crește în ritmul în care vom câștiga încrederea”.
Tehnologia de conducere autonomă, în curs de dezvoltare
Tehnologia fiind încă în faza de testare, la volanul mașinilor autonome sunt prezenți și șoferi gata să preia controlul vehiculului dacă se întâmplă vreo defecțiune sau vreun incident. Momentan, cursele cu robotaxiurile VW pot fi rezervate doar de personalul companiei Moia, dar americanii vor fi următorii care să beneficieze de această tehnologie.
La fel a procedat și Tesla, cu robotaxiurile lansate de ea în Austin, Texas. În cazul Tesla, mai mulți utilizatori ai rețelelor de socializare au raportat incidente în călătoriile sale cu mașinile autonome Tesla, inclusiv condus pe contrasens.
În călătoria jurnaliștilor de la The Wall Street Journal cu microbuzele VW ID.Buzz AV, operatorul de siguranță a trebuit să intervină în repetate rânduri pentru a readuce autoturismul autonom pe traseul normal.
VW colaborează cu Uber pentru emergența pe piața americană
Prin intermediul companiei de ride-sharing Uber, americanii vor putea călători cu noile ID.Buzz AV în primăvara anului 2026, Volkswagen fiind gata să trimită mii de astfel de dube pe străzile orașului Los Angeles. Compania germană încearcă să prindă din urmă Tesla, care a lansat cu succes noile robotaxi în Austin, Texas.
Volkswagen ID.Buzz AV se bazează pe un set complet de senzori pentru a înlocui șoferul, inclusiv 13 camere și nouă sisteme LIDAR. Aceste dispozitive scumpe utilizează impulsuri laser pentru a detecta mediul înconjurător, și pot face față situațiilor care confundă camerele, precum ploaia și zăpada. Tesla nu utilizează sistemul LIDAR, ci se bazează exclusiv pe tehnologia camerelor, care nu este mereu fiabilă și poate duce la greșeli de pilotaj majore.