Xiaomi, gigantul chinez din domeniul tehnologiei, își propune să intre pe piețele internaționale cu vehiculele sale electrice „în următorii ani”. Anunțul a fost făcut de președintele companiei, William Lu, în cadrul Mobile World Congress din Barcelona, subliniind dorința Xiaomi de a concura cu producători consacrați precum Tesla, transmite CNBC.com
Recent, Xiaomi a lansat în China primul său model electric premium, SU7 Ultra, cu un preț de pornire de aproximativ 72.627 USD. În doar 24 de ore, acest model a înregistrat 15.000 de comenzi, demonstrând interesul ridicat al consumatorilor pentru noile sale automobile. Acesta este al doilea model electric al Xiaomi, după debutul companiei pe piața EV în 2021, când a lansat modelul SU7, care a depășit 100.000 de unități livrate anul trecut.
„Nu pot oferi prea multe detalii, dar sunt foarte încântat să le spun utilizatorilor noștri globali că Xiaomi va lansa vehicule electrice pentru vânzare pe piețele internaționale în următorii ani”, a declarat Lu.
Succesul Xiaomi în sectorul vehiculelor electrice, combinat cu redresarea vânzărilor de smartphone-uri, a contribuit la creșterea impresionantă a acțiunilor companiei pe bursa din Hong Kong, acestea apreciindu-se cu aproape 300% în ultimele 12 luni.
Pentru a-și consolida poziția pe piața globală, Xiaomi a prezentat și noul său smartphone premium, Xiaomi 15 Ultra, pe care îl vede drept un competitor direct pentru dispozitivele Samsung. Astfel, compania își continuă strategia de diversificare, mizând pe inovație atât în domeniul auto, cât și în cel al tehnologiei mobile.