Constructorul aeronautic european Airbus a semnat marți un acord care vizează livrarea unui număr de până la 150 de avioane de tip monoculoar către compania vietnameză VietJet, un nou contract important anunțat de producătorul european la salonul aeronautic de la Bourget, transmite Reuters, potrivit Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Companiile au precizat că au semnat un memorandum de înțelegere conform căruia VietJet va cumpăra 100 de avioane Airbus A321neo, cu opțiunea de a achiziționa ulterior alte 50 de aparate.
Un contract pentru 150 de avioane A321neo ar avea o valoare de aproximativ 9,4 miliarde de dolari, pe baza prețului de catalog. Cu toate acestea, Airbus a abandonat între timp acest indicator, susținând că prețul real de vânzare al unui avion depinde de elementele specifice din fiecare contract, de versiunea și configurația aparatului, informații care au caracter confidențial.
„Aceste avioane moderne și eficiente au fost cruciale în creșterea VietJet”, a declarat președinta companiei, Nguyen Thi Phuong Thao.
Relația Airbus – VietJet
VietJet, cea mai mare companie aeriană privată din Vietnam, operează o flotă compusă în întregime din avioane Airbus, exceptând două avioane regionale chineze.
Airbus este principalul furnizor de avioane pentru Vietnam, fiind responsabil pentru 86% din avioanele operate în prezent de companiile aeriene vietnameze. Cu toate acestea, țara din sud-estul Asiei, dependentă de export, este presată de oficialii de la Washington să cumpere mai multe bunuri produse în SUA.
Cea mai nouă comandă a VietJet vine la câteva săptămâni după ce compania aeriană vietnameză a comandat 20 de aparate A330-900 wide-body de la Airbus.
Această nouă comandă se adaugă celor anunțate luni de Airbus la salonul aeronautic de la Bourget. În total, Airbus a anunțat comenzi ferme pentru 107 aeronave de la compania de leasing saudită AviLease, compania aeriană poloneză LOT și grupul japonez ANA.
În replică, rivalul american Boeing a anunțat luni că se va concentra pe „sprijinirea clienților mai degrabă decât pe anunțarea de noi comenzi la salonul de la Bourget”, la câteva zile după prăbușirea unui avion Boeing 787 aparținând companiei Air India.