Panasonic Energy a raportat o creștere de 47% a profitului operațional în primul trimestru al anului fiscal, ajungând la 31,9 miliarde de yeni (aproximativ 215,6 milioane de dolari), în contextul unui val puternic de investiții în inteligență artificială, transmite Reuters.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Rezultatul pozitiv vine în ciuda unor factori negativi precum tarifele comerciale impuse de SUA și eliminarea creditului fiscal de 7.500 de dolari pentru achiziția de vehicule electrice.
Compania japoneză a transmis că cererea pentru sisteme de stocare a energiei dedicate centrelor de date „crește peste așteptări”, susținută de investițiile masive în infrastructură AI. Această creștere a compensat parțial scăderea cererii pentru baterii destinate vehiculelor electrice (EV), afectată de incertitudinile din politica fiscală americană și de noile tarife vamale.
Pentru întregul an fiscal, care se încheie în martie 2026, Panasonic Energy își menține prognoza de profit operațional la 167 miliarde de yeni. Totuși, compania admite că proiecția privind vânzările de baterii pentru vehicule electrice în America de Nord ar putea fi revizuită în scădere. Directorul financiar al Panasonic Group, Akira Waniko, a declarat într-o conferință telefonică că „pare inevitabil” ca estimarea actuală de 46 GWh pentru anul fiscal 2025/26 să fie ajustată, adăugând că vânzările ar trebui totuși să depășească nivelul de 38,1 GWh din anul fiscal precedent.
În ciuda presiunilor, divizia de energie nu va fi afectată de planul mai amplu de restructurare anunțat în luna mai de grupul Panasonic Holdings, care prevede reducerea personalului cu 10.000 de angajați și înregistrarea unor costuri de restructurare de peste 870 de milioane de dolari.
Panasonic Energy furnizează baterii către Tesla prin fabrica sa din statul Nevada și a început recent producția la o a doua unitate din Kansas. Compania este implicată și în furnizarea de sisteme de stocare a energiei pentru segmentul de consumatori, un sector care a înregistrat o creștere accelerată în perioada aprilie-iunie, pe fondul cererii din partea centrelor de date și a aplicațiilor AI.
Atât segmentul auto, cât și cel de stocare pentru consumatori vor resimți efectele tarifelor impuse de administrația Trump, a precizat compania, adăugând că intenționează să compenseze costurile suplimentare prin ajustări de prețuri.
În paralel, Panasonic Energy continuă să investească în tehnologii avansate de baterii pentru a face față competiției tot mai intense din partea producătorilor din China și Coreea de Sud, precum CATL și LG Energy Solution. În urmă cu o săptămână, LGES a avertizat asupra unei posibile scăderi a cererii în prima parte a anului viitor, din cauza tarifelor americane și a incertitudinilor legislative.
Panasonic rămâne una dintre companiile-cheie în lanțul global de aprovizionare pentru vehicule electrice și sisteme de stocare a energiei, dar se confruntă cu un context de piață tot mai complex, în care tranziția energetică se intersectează cu tensiuni comerciale și schimbări de reglementare.