Publicația CleanTechnica: „Cine va cumpăra Tesla când compania va intra în faliment”? BYD, GM, Ford și BMW, printre potențialii cumpărători / Există, însă, o potrivire perfectă

Sursa foto: Michael Nigro/PACIFIC PRE / Sipa Press / Profimedia

Oamenii din conducerea Tesla se grăbesc să-și vândă acțiunile la companie cât mai pot. Yahoo! raportează că Robyn Denholm, președinta consiliului de administrație al Tesla, a vândut recent 112.390 de acțiuni în valoare de aproximativ 33,7 milioane de dolari, conform unor documente depuse recent la SEC, transmite CleanTechnica.

Denholm a vândut același număr de acțiuni luna trecută pentru aproximativ 43,2 milioane de dolari. În ultimul an, ea a vândut mai mult de 65% din acțiunile și opțiunile sale, în valoare totală de aproximativ 168 de milioane de dolari înainte de taxe. Vânzările sale fac parte dintr-o tendință mai largă în rândul insiderilor Tesla. Directorul financiar Vaibhav Taneja și membrul consiliului de administrație Kimbal Musk și-au redus în mod similar participațiile. Taneja a vândut 6.000 de acțiuni într-o zi, în valoare de aproximativ 1,76 milioane de dolari, după cum se arată într-un alt dosar SEC.

Aceste persoane din interior părăsesc o navă care se scufundă, iar declinul este cauzat de acțiunile șefului companiei, Elon Musk, care a făcut gesturi controversate și concediază nenumărați angajați federali din calitatea lui de consilier al lui Donald Trump. Totodată, miliardarul este acuzat că țintește instituții și departamente care vizează afacerile sale.

CleanTechnica s-a întrebat, în acest context, cine ar putea cumpăra Tesla, dacă declinul vânzărilor și al acțiunilor nu se oprește și compania ajunge în faliment? Pe lângă câteva propuneri ironice, publicația a oferit și potențiali cumpărători reali. GM și Ford ar putea avea nevoie de fabricile Tesla din California și Texas, dar și de tehnologiile companiei. Ambele ar putea dori să pună mâna, de asemenea, pe rețeaua de încărcătoare Tesla Supercharger. Dar niciuna nu ar dori fabrica din Grünheide, Germania. Pentru asta, Mercedes-Benz sau BMW ar putea să fie interesate.

Sursa foto: Pexels/Chad Russell

Grupul Volkswagen este deja în plin proces de închidere a unora dintre fabricile sale din Germania, așa că probabil nu este un candidat.

În China, fabrica din Shanghai ar putea fi o opțiune atrăgătoare pentru orice companie producătoare de vehicule locală, iar cea mai probabilă candidată ar fi marea sa rivală BYD.

Foxconn din Taiwan, gigantul care produce o mulțime de electronice, inclusiv pentru Apple, ar putea fi de asemenea interesat. Compania are deja afaceri în industria auto și și-a arătat interesul pentru Nissan.

Hyundai Motor Group dispune de resurse, dar execută o strategie de afaceri pe termen lung care funcționează bine. Probabil că nu este interesată de nimic din ceea ce are Tesla de oferit.

Există, însă, o companie care ar fi în poziția ideală de a prelua Tesla. Acea companie este Apple, care a încercat fără succes, timp de 10 ani, să lanseze propriul său automobil electric. De altfel, în urmă cu mai mulți ani, când era în pragul falimentului Tesla, Musk l-a sunat pe șeful Apple, Tim Cook, dar la momentul respectiv Cook nu a fost interesat să se implice.

„Apple este în cea mai bună poziție pentru a șterge stigmatul pe care Elon l-a pus pe brandul Tesla”, transmite CleanTechnica. „Tesla are nevoie disperată de o conducere liniștită și atentă, pe care Apple ar putea să o ofere din plin.”

Total
0
Shares
2 comentarii
  1. bun articolul, concluzia e total eronata. Ca sa ii ia apple fara musk e imposibil. iar cu musk nu i-ar lua apple ca ar face ce ar face si ar ajunge in varf, pe post de CEO. ca el numai la magarii se pricepe. CUm sa ia apple un scandalagiu ca asta? si bagat in politica? nu, nu, lasa sa plece de la tesla unde o vedea cu ochii. oricum e plin de bani, sa ii cheltuie.

  2. Fata de articol cand actiunile Tesla aveau 222 USD, pana seara au crescut la 231 USD. In perioada 2023- 2024 actiunile au flotat pe la 200 USD. Au avut o bula in noiembrie cand au urcat la 300-350.
    Membri conducerilor firmelor cotate la bursa vand des actiuni. Frecvent sunt remunerati in special in actiuni si mai putin in salarii nete si atunci fac aceste vanzari ca sa aiba lichiditati pentru nevoile curente. Firmele frecvent au programe prin care isi rascumpara actiuni de pe bursa (sa tina pretul sus) si le dau in pachete compensatorii conducerii si angajatilor.

    In momentul in care isi vand toate actiunile si in masa, are loc o investigatie, daca nu cumva au anunta in prealabil asta. In timpul unei investigatii, actiunile firmei sunt blocate la tranzactionare.

    O fii Musk un escroc, dar hai sa ne informam un pic inainte de inventa evenimente.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...