Studiu: Interesul consumatorilor pentru mașinile electrice este în scădere, în favoarea celor convenționale. Prețul și calitatea produsului rămân principalele criterii de alegere a mărcii

Sursa Foto: Pexels

Mașinile cu combustie internă câștigă teren în preferințele consumatorilor de pe mai multe piețe globale, în defavoarea vehiculelor electrice, conform Deloitte 2025 Global Automotive Consumer Study.

Cercetarea publicată joi arată că preferințele consumatorilor din Germania indică o creștere de la 49% în 2024 la 53% în acest an, un trend similar regăsindu-se și în Japonia (41% față de 34% în 2024), India (54% față de 49%) și China (38% față de 33%). De asemenea, în SUA, motoarele clasice dețin o pondere ridicată în opțiunile consumatorilor, chiar dacă procentul este pe un trend descendent (62% față de 67% în 2024).

În schimb, indiferent de tipul motorului, prețul și calitatea produsului rămân principalele criterii de alegere a mărcii pentru următoarea mașină în cazul consumatorilor din Germania (62%), Marea Britanie (62%) și SUA (58%), respectiv Asia de Sud-Est (65%), în timp ce performanța vehiculului este pe primul loc în Coreea de Sud (59%).

Potrivit sursei citate, cei care totuși intenționează să cumpere o mașină electrică sunt motivați, în principal, de protecția mediului, în India (63%) și Germania (54%), și de costul mai redus al alimentării, în Asia de Sud-Est (64%), Japonia (61%) și Marea Britanie (59%).

Pe de altă parte, programele guvernamentale de susținere a producției de vehicule cu grad redus de poluare nu se află printre primele trei argumente în favoarea achiziționării unei mașini electrice decât în Germania (33% dintre consumatori).

Totodată, conform studiului, crește ponderea consumatorilor care vor să schimbe marca de vehicul la următoarea achiziție – la 76% în China (de la 73% în 2024), 71% în Asia de Sud-Est, 51% în Marea Britanie și 46% în Germania, ceea ce indică o intensificare a concurenței pe această piață. În plus, nici loialitatea față de producătorii locali nu mai este foarte puternică, cu excepția Japoniei (unde 76% dintre consumatori sunt loiali producătorilor locali). Consumatorii afirmă că țara de producție nu contează atâta timp cât mașina aleasă le satisface nevoile – Marea Britanie (68%), China (52%), Germania (50%) și SUA (47%), transmite Agerpres.

Referitor la mașinile electrice pe baterie, participanții la studiu sunt, în general, preocupați de autonomie (Germania – 54%, Marea Britanie – 52%), de preț (Germania – 45%, Marea Britanie – 49%), de timpul de alimentare (Japonia – 49%, Marea Britanie – 47%), de infrastructura publică de încărcare (Germania – 43%) și de siguranța tehnologiei integrate în baterie (Coreea de Sud – 49%).

O altă preocupare este legată de reciclarea bateriilor și de entitatea care ar trebui să fie responsabilă în acest sens. În timp ce consumatorii din Japonia și Coreea de Sud consideră că producătorul mașinii ar trebui să gestioneze bateriile pe întreaga durată de viață (35%, respectiv 31%), germanii pun pe primul loc producătorul bateriei (21%), iar consumatorii din China (26%), Asia de Sud-Est (25%) și Marea Britanie (19%) cred că ar trebui să existe o entitate dedicată care să se ocupe de reciclare.

La realizarea studiului Deloitte 2025 Global Automotive Consumer Study au participat aproximativ 31.000 de consumatori din 30 de țări, dintre care 13 state europene: Austria, Belgia, Cehia, Franța, Germania, Italia, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Spania, Suedia, Turcia și Ungaria.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...