Într-o eră a temperaturilor în creștere și a influenței omniprezente a modei rapide, mini ventilatoarele portabile au devenit un accesoriu indispensabil al verii, transmite NBC News.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Odată populare în principal în climatul umed al Asiei, aceste mici dispozitive s-au răspândit la nivel global datorită platformelor precum TikTok, Amazon, Shein și Temu. Ventilatoarele, adesea la prețuri sub 10 dolari, sunt considerate „accesorii rapide”, accesibile și la îndemână, atrăgătoare pentru o generație conștientă atentă la buget.
Trecerea de la util la modă
Potrivit lui Sheng Lu, profesor la Universitatea din Delaware, „imaginea de ansamblu din spatele boomului ventilatoarelor portabile este modul în care popularitatea modei rapide se extinde astăzi la accesorii”. Prețul accesibil și disponibilitatea acestor ventilatoare, care costă adesea doar 4 dolari, au alimentat expansiunea pieței.
Experții sugerează că această tendință evidențiază, de asemenea, o legătură directă între schimbările climatice și comportamentul consumatorilor. Tracie Tung, profesor asociat la Universitatea de Stat din California, Northridge, observă că, deși ventilatoarele nu sunt o invenție nouă, acum sunt „proiectate doar ca un accesoriu de modă”.
Se estimează că piața globală a acestor ventilatoare personale va depăși 1 miliard de dolari până în 2033, iar companii precum JisuLife au vândut deja peste 30 de milioane de unități din 2018. Cu toate acestea, creșterea popularității nu este lipsită de îngrijorări. Consumul excesiv de produse ieftine fabricate din plastic și baterii reprezintă o provocare semnificativă pentru mediu.
„Cum vom proceda cu aceste ventilatoare după terminarea verii? Ce se va întâmpla cu aceste sute de mii de articole pe care oamenii le consideră de unică folosință?”, se întreabă Lu.