Unul din zece români se simte neputincios în fața înșelătoriilor online, arată un nou studiu

hacker
Sursa foto: Jeppe Gustafsson / Alamy / Alamy / Profimedia

Un român din zece nu crede în capacitatea sa de a identifica scam-urile din online sau social media, iar procentul este mai mare în cazul femeilor (34% vs. 26%), conform unui studiu Revolut şi Dynata care arată cum se pregătesc românii de Black Friday şi cum se raportează aceştia la cumpărăturile online şi eventualele pericole reprezentate de scam-uri şi escrocherii online.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Studiul, realizat pe un eşantion de 1.000 de români, scoate în evidenţă că 65% dintre respondenţi sunt încrezători în măsură „foarte mare” sau „oarecum încrezători” în capacitatea lor de a identifica eventualele scam-uri online. În timp ce GenZ (18-24 de ani) şi Milenialii tineri (25-34 de ani) au cea mai mare încredere în aptitudinile lor „de detectivi de scam-uri” (80% ambele categorii), boomerii sunt mai puţin încrezători. 48% dintre ei au răspuns că nu au încredere că ar putea identifica eventualele înşelătorii online, transmite Agerpres.

Sfatul experților pentru siguranța cumpărăturilor online

„Datele arată că, deşi românii devin din ce în ce mai conştienţi de înşelătoriile online, încrederea în capacitatea proprie de a se apăra de escrocherii este, încă, la un nivel redus. Pe măsură ce cumpărăturile se mută din ce în ce mai mult pe platformele de socializare, escrocii devin mai pricepuţi în a imita mărcile de încredere. Cea mai bună apărare este prudenţa. Verificaţi întotdeauna adresele site-urilor, evitaţi să urmaţi link-uri către site-uri necunoscute şi plătiţi prin aplicaţii sigure şi cunoscute”, a declarat Florina Moisei, country manager Revolut Bank UAB Vilnius Sucursala Bucureşti.

Datele colectate cu ocazia studiului arată că românii încep să devină mai atenţi atunci când fac cumpărături online, inclusiv de pe site-uri web sau aplicaţii de încredere (64%) şi evită să dea click pe link-urile din e-mailuri sau reclame pe reţelele sociale (36%), verificând adresa URL a site-ului web (22%). Cu toate acestea, unii respondenţi încă dau dovadă de prea multă relaxare, 4% dintre ei spunând că nu iau absolut nicio măsură de precauţie atunci când fac cumpărături online.

Preferințe egale pentru retailul fizic și online

Potrivit sursei citate, eşantionul general relevă o piaţă extrem de echilibrată. Pentru achiziţiile lor principale, cumpărătorii sunt împărţiţi în mod egal între achiziţiile din magazin (26%) şi de pe site-uri (26%), indicând faptul că atât retailul fizic, cât şi platformele generale de comerţ electronic sunt la fel de importante. Aplicaţiile brandurilor (19%) apar ca un al treilea canal puternic pentru cumpărători.

În ceea ce priveşte descoperirea ofertelor, consumatorii se bazează în egală măsură pe două surse digitale principale: reclamele plătite din social media (35%) şi site-urile retailerilor (35%), confirmând necesitatea unei strategii de marketing digital duale.

Diferențe între femei și bărbați în comportamentul de cumpărare

Studiul mai semnalează că femeile manifestă o înclinaţie puternică spre experienţa tradiţională, 30% alegând să cumpere din magazin, comparativ cu doar 22% dintre bărbaţi. În schimb, bărbaţii demonstrează o preferinţă mai mare pentru cumpărăturile de pe platformele de e-commerce (32%), comparativ cu 20% în cazul femeilor.

În ceea ce priveşte sursa ofertelor, femeile sunt foarte receptive la reclamele plătite în social media (38%), în timp ce bărbaţii se bazează mai mult pe site-urile retailerilor (37%) şi reclamele Google (10%). Când vine vorba de securitate, bărbaţii manifestă un comportament uşor mai precaut, arătând rate mai mari de verificare a adresei site-urilor (27% faţă de 16%) şi evitare activă a link-urilor (39% faţă de 33%) în conţinutul promoţional.

  • TechRider este o redacție dinamică, specializată în știri și analize despre tehnologie, gadgeturi și inovații. Echipa sa de jurnaliști pasionați oferă conținut relevant și actualizat, acoperind subiecte de la inteligența artificială la recenzii de produse, într-un stil accesibil și captivant pentru publicul român.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...