Grupul francez Kering, proprietarul mărcilor Gucci, Balenciaga și Alexander McQueen, a confirmat un incident cibernetic major, produs în aprilie, în urma căruia datele personale a milioane de clienți au fost sustrase de hackeri, relatează Reuters.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Atacul a fost revendicat de gruparea Shiny Hunters, cunoscută pentru acțiuni independente. Aceasta susține că a vizat peste 7,4 milioane de persoane, însă Kering nu a precizat cifra exactă a victimelor.
Potrivit companiei, informațiile compromise nu includ date bancare sau ale cardurilor, dar cuprind nume, adrese fizice și de e-mail, numere de telefon, precum și sumele cheltuite de fiecare client în magazinele brandurilor de lux. În unele cazuri, cheltuielile au depășit 10.000 de dolari, iar anumite tranzacții au variat între 30.000 și 86.000 de dolari, conform informațiilor citate de BBC.
Specialiștii avertizează că publicarea acestor date ar putea expune marii cumpărători la tentative de fraudă sau alte atacuri informatice. Shiny Hunters a declarat că a contactat Kering în iunie pentru a negocia o răscumpărare în criptomonede, însă compania afirmă că nu a purtat discuții cu atacatorii și a respins orice plată.
Incidentul se înscrie într-o serie mai amplă de atacuri asupra industriei de lux, după cazurile Cartier și Louis Vuitton. Conform unor analize Google, gruparea Shiny Hunters (cunoscută și sub denumirea UNC6040) obține acces la sistemele interne prin metode de tip phishing, vizând în special angajați ai companiilor.