Google lucrează la ștergerea unui număr mare de aplicații din magazinul său Play Store, în urma unei „scheme extinse și sofisticate de fraudă publicitară”, transmite Forbes. Au fost implicate 180 de aplicații, descărcate de peste 56 de milioane de ori.
Potrivit publicației, Google a încercat să controleze situația trimițând patch-uri de securitate în încercarea de a remedia problema. Cu toate acestea, se pare că totul a fost în zadar, iar acum singura modalitate de a remedia practic această problemă a fost ștergerea aplicațiilor care au cauzat-o.
Integral Ad Science (IAS), care a descoperit această nouă amenințare, au numit-o „Vapor”, având în vedere „capacitatea sa de a «evapora» orice funcționalitate reală din aplicații, lăsând în urmă doar reclame intruzive”. Vapor exploatează utilizatorii și rețelele publicitare la scară masivă, reprezentând o schemă de fraudă publicitară foarte organizată și la scară mare.
Aceste așa-numite aplicații „vapor” imită aplicațiile legitime și vizează categorii populare din magazinele de aplicații. Este vorba despre lanterne, cititoare de coduri QR, horoscoape și altele asemenea. Specialiștii recomandă să nu descărcați astfel de aplicații de la dezvoltatori necunoscuți.
Această metodologie înșelătoare a păcălit apărarea Google Play Store utilizând o versiune de bază a aplicației ca un cal troian inițial înainte de a actualiza cu codul publicitar fraudulos, prin actualizare și nu prin descărcarea unei aplicații noi. „Crezând că aceste aplicații oferă funcționalități utile, utilizatorii procedează să le instaleze… Cu toate acestea, adevărata intenție a acestor aplicații devine rapid evidentă. La instalare, aceste aplicații sunt adesea însoțite de o notificare persistentă, asigurând subtil funcționarea lor continuă. Unele dintre aceste aplicații nu au nicio pictogramă vizibilă sau un buton «deschidere» disponibil cu care utilizatorul să interacționeze”, mai transmite IAS.