YouTube impune noi interdicții asupra conținutului de jocuri de noroc/ Înăsprește restricțiile începând cu 19 martie

filmstrip, youtube, icon, favicon, logo, media, multimedia, app, tiktok, social media, clip art, youtube, youtube, youtube, youtube, youtube
Photo by geralt on Pixabay

Într-o actualizare a politicilor YouTube din 4 Martie 2025, gigantul video a anunțat că „își consolidează politicile existente legate de conținutul de jocuri de noroc online” pentru a „proteja spectatorii de conținutul potențial dăunător”.

Conform regulilor existente, YouTube nu permite conținut care direcționează spectatorii către site-uri de jocuri de noroc sau aplicații necertificate de Google.

Conform noilor reguli, anunțate în 4 Martie și care se așteaptă să intre în vigoare pe 19 martie, metodele interzise de direcționare a spectatorilor către site-uri neaprobate vor include prin linkuri, indiferent dacă sunt încorporate în imagini sau text, utilizarea de afișaje vizuale, inclusiv logo-uri ale mărcii și referințe verbale.

Potrivit YouTube, site-urile de jocuri de noroc neaprobate sunt acelea care nu respectă cerințele legale locale sau care nu au fost supuse examinării de către YouTube sau compania-mamă, Google.

Cea mai mare modificare a politicilor YouTube privind jocurile de noroc include o nouă restricție de vârstă. Noua politică YouTube prevede că conținutul de jocuri de noroc online nu va fi vizualizat de către spectatorii deconectați sau utilizatorii conectați in contul Google cu vârsta sub 18 ani. YouTube a stabilit două excepții de la această regulă, afirmând că conținutul de pariuri sportive online și conținutul care prezintă jocuri de noroc în persoană nu vor face obiectul politicii.

Videoclipurile cu jocuri de noroc de pe platformă nu au putut deja să promoveze site-uri sau aplicații de jocuri de noroc, cu excepția cazului în care acele site-uri de jocuri de noroc terță parte au fost certificate de Google. Platformele de jocuri de noroc online care sunt certificate de Google au fost obligate să îndeplinească cerințele legale locale pentru a se asigura că respectă legea.

Potrivit YouTube, această regulă este acum extinsă pentru a le interzice creatorilor să trimită spectatori către „URL-uri, linkuri încorporate în imagini sau text, afișaje vizuale (inclusiv sigle) sau referințe verbale” legate de jocuri de noroc, cu excepția cazului în care au fost certificate de Google.

În plus, orice conținut de jocuri de noroc care promite spectatorilor „câștiguri  garantate” poate fi eliminat de companie, chiar dacă platforma de jocuri de noroc promovată a fost certificată de Google.

De asemenea, aceasta nu este prima interdicție a YouTube împotriva conținutului legat de jocurile de noroc. Compania a interzis anterior anunțurile pentru jocuri de noroc pentru spațiul publicitar principal în 2021. Cu toate acestea, acest lucru nu a încetinit fluxul de conținut de jocuri de noroc de la creatorii care doresc să profite de sponsorizări și programe de afiliere. Pe YouTube, videoclipurile care promit să-i învețe pe spectatori cum să profite de pariurile electorale și pariurile sportive strâng sute de mii de vizionări.

Înăsprirea reglementărilor privind conținutul de jocuri de noroc pe platformele de streaming și rețelele sociale nu se limitează la YouTube sau SUA, unde unele state își dezvoltă propriile reguli privind conținutul rețelelor sociale potrivit next.io.

Diverse țări și-au introdus propriile restricții ca răspuns la preocupările tot mai mari legate de promovarea jocurilor de noroc online.

În Italia, unde YouTube a plătit amenzi mari pentru că nu a controlat conținutul de jocuri de noroc, autoritățile de reglementare au adoptat o atitudine agresivă împotriva reclamelor pentru jocuri de noroc.

Țara a implementat Decretul Demnității în 2018, care a interzis toate formele de publicitate pentru jocuri de noroc la televizor, radio și internet, inclusiv rețelele sociale.

În Franța, autoritățile au implementat reglementări stricte în materie de publicitate pentru a limita influența promoțiilor la jocurile de noroc pe rețelele sociale.

Autoritatea de reglementare a jocurilor de noroc din Franța, ANJ, a avertizat în mod special influencerii și creatorii de conținut cu privire la promovarea site-urilor ilegale de jocuri de noroc.

Autoritățile franceze de reglementare au analizat, de asemenea, colaborările dintre companiile de jocuri de noroc și influenceri, subliniind preocupările cu privire la tacticile de marketing înșelătoare.

Germania a adoptat una dintre cele mai stricte abordări din Europa. În conformitate cu Tratatul de stat privind jocurile de noroc din 2021, reclamele pentru jocuri de noroc se confruntă cu restricții severe, inclusiv limitări privind momentul și unde pot apărea.

Organismul de reglementare german, GGL, a luat măsuri represive împotriva fluxurilor de jocuri de noroc neautorizate, vizând conținutul Twitch și YouTube care promovează operatorii ilegali.

Autoritățile germane au avertizat că platformele care nu reușesc să prevină încălcările conținutului de jocuri de noroc se pot confrunta cu amenzi semnificative.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...