Afacerea microbuzelor electrice școlare cumpărate prin PNRR continuă la Dâmbovița, cu o serie de astfel de vehicule achiziționate în Dâmbovița. Conform Libertatea, Consiliul Județean Dâmbovița a achiziționat 17 microbuze (8+1 locuri) la 200.000 de euro fiecare, de patru ori mai mult decât prețul de listă.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Prețul de listă pentru un Transit electric: 57.000 de euro
Microbuzele electrice achiziționate prin PNRR constau în 17 unități de Ford Transit, care, pe site-ul producătorului, costă aproximativ 57.000 de euro. Dacă alte consilii județene din România au plătit în medie 200.000 de euro pentru un microbuz cu 16+1 locuri, autoritățile dâmbovițene au achitat aceeași sumă pentru un vehicul de tip van cu o capacitate la jumătate, de 8+1 locuri.
În primăvara anului 2025 a fost organizată licitația deschisă pentru achiziționarea primului lot de 17 microbuze electrice școlare de tip 8+1, iar în data de 17 iunie 2025 a fost desemnat câștigătoare societatea C & I EUROTRANS XXI, valoarea contractului fiind de 15.045.000 de lei, potrivit e-licitatie.ro.
Lista comunelor care vor primi microbuze electrice
Cele 17 microbuze de 8+1 locuri au fost livrate de câștigătorul licitației și au ajuns la Târgoviște în urmă cu „două, trei săptămâni”, a declarat, pentru Libertatea, Corneliu Ștefan, președintele Consiliului Județean Dâmbovița. Beneficiarele primului lot de microbuze sunt 17 comune dâmbovițene, unele dintre ele cu un număr mare de elevi, pentru care dubița de 200.000 de euro nu rezolvă problema copiilor navetiști.
Calculând numărul total de elevi și împărțindu-l la numărul de microbuze disponibile, ar rezulta că în jur de 60 de elevi ar trebui transportați cu un microbuz de 8 locuri. Printre comunele beneficiare de dube electrice se numără:
- I.L. Caragiale – 523 de elevi;
- Moroeni – 456 de elevi;
- Tătărani – 329 de elevi;
- Hulubești – 253 de elevi;
- Aninoasa – 237 de elevi.
- Buciumeni – 221 de elevi;
Unde este diferența de 150.000 de euro
Președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Corneliu Ștefan, spune că diferența de 150.000 de euro dintre prețul recomandat de producător și cel de achiziție stă în recarosarea pentru transportul de elevi.
„Sunt mai mult decât un microbuz de 8+1, vorbim de rampă de handicap, este modificat în interior, are loc și pentru aparținător, adică sunt condiții pentru elevi, nu vorbim de microbuz transport persoane. Este recarosat, conform caietului de sarcini, pentru transport elevi. Adică nu este un microbuz pe care te duci și-l cumperi de la Ford”, explică Corneliu Ștefan, președintele CJ Dâmbovița pentru Libertatea.
Conform caietului de sarcini disponibil pe SEAP, microbuzele de 8+1 locuri trebuie să respecte o serie de specificații tehnice care să asigure atât confortul și pasagerilor, cât și anumite funcții tehnice, printre care autonomie de minimum 200 de kilometri, dar și încărcare 10%-100% în maximum 6 ore.