FTC renunță la cazul împotriva achiziției Activision Blizzard de către Microsoft

building, cologne, facade, architecture, house facade, modern, glass, microsoft, city, office building, company headquarters, stained glass window, microsoft, microsoft, microsoft, microsoft, microsoft
Photo by efes on Pixabay

Comisia Federală pentru Comerț (FTC) din Statele Unite a anunțat că renunță oficial la cazul prin care încerca să blocheze achiziția Activision Blizzard de către Microsoft, în valoare de 69 de miliarde de dolari. Tranzacția, care s-a finalizat în 2023, este considerată cea mai mare achiziție realizată vreodată în industria jocurilor video, potrivit Reuters.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Decizia FTC vine după ce, la începutul lunii mai, agenția a pierdut apelul împotriva unei hotărâri judecătorești care respinsese cererea de suspendare a fuziunii.

În mod obișnuit, FTC solicită instanțelor suspendarea temporară a unor fuziuni pentru a avea timp să le conteste în cadrul propriei curți administrative. Totuși, în cazul Microsoft-Activision, instanțele au refuzat această solicitare, iar procesul de contestație programat pentru luna iulie a fost anulat odată cu retragerea cazului.

„Decizia FTC de a renunța la acest caz este o victorie pentru jucătorii din întreaga țară și pentru bunul-simț la Washington, D.C.,” a declarat Brad Smith, președintele Microsoft.

Tranzacția dintre Microsoft și Activision Blizzard a fost criticată de FTC pe motiv că ar putea reduce competiția în industria de gaming, în special în domeniul consolelor și al serviciilor de jocuri în cloud și prin abonament. Agenția susținea că Microsoft ar putea limita accesul rivalilor la titluri populare precum „Call of Duty”, oferindu-și astfel un avantaj nejustificat în fața concurenței.

Renunțarea la caz reflectă o schimbare de direcție în prioritățile FTC sub conducerea actualului președinte, Andrew Ferguson. Acesta începe să închidă mai multe anchete lansate în timpul mandatului fostei președinte Lina Khan. În aceeași zi, FTC a renunțat și la o investigație în care PepsiCo era acuzată de practici de discriminare de preț în favoarea Walmart.

Potrivit Reuters, Ferguson își propune să realoce resursele agenției spre anchete care se aliniază cu agenda președintelui Donald Trump, inclusiv o investigație asupra unei posibile înțelegeri între agențiile de publicitate pentru reducerea cheltuielilor pe platforma X (fosta Twitter).

Achiziția Activision Blizzard de către Microsoft a ridicat îngrijorări în rândul autorităților de reglementare din mai multe țări, dar în cele din urmă a fost aprobată în majoritatea jurisdicțiilor importante. Prin această achiziție, Microsoft a adăugat în portofoliul său studiouri și francize de jocuri celebre, precum „World of Warcraft”, „Diablo” și „Candy Crush”, consolidându-și poziția în piața globală de gaming.

Prin închiderea cazului, FTC admite de facto că nu mai există căi viabile de a contesta legal tranzacția, cel puțin în contextul actual. Deși agenția ar fi putut solicita anularea achiziției într-un proces ulterior, decizia de a renunța arată o reorientare clară a priorităților interne și o acceptare a faptului că lupta juridică împotriva fuziunii este încheiată.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...