OpenAI a atins venituri anuale recurente de 10 miliarde de dolari, impulsionate de creşterea ChatGPT

Noul program OpenAI pentru țări va oferi ChatGPT un avantaj uriaș, dar acestea nu sunt vești bune
Hand holding smartphone with ChatGPT and OpenAI text (52917312010)” by Jernej Furman from Slovenia is licensed under CC BY 2.0

OpenAI a atins pragul unor venituri anuale recurente (ARR) de 10 miliarde de dolari, la mai puţin de trei ani de la lansarea chatbot-ului său popular, ChatGPT, transmite CNBC, conform News.ro.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Suma include vânzările generate de produsele de consum, produsele de business ale ChatGPT şi API-ul său. Veniturile din licenţele cu Microsoft şi acordurile unice de mare valoare nu sunt incluse, potrivit unui purtător de cuvânt al OpenAI.

Anul trecut, veniturile anuale recurente ale OpenAI erau de aproximativ 5,5 miliarde de dolari. Creşterea fulminantă a companiei a presupus însă şi costuri semnificative: startup-ul din San Francisco a înregistrat pierderi de circa 5 miliarde de dolari în aceeaşi perioadă.

Potrivit unei persoane apropiate situaţiei, OpenAI vizează atingerea unui venit anual de 125 miliarde de dolari până în 2029, detaliu raportat pentru prima dată de publicaţia The Information.

Noile cifre privind veniturile oferă context pentru evaluarea impresionantă a OpenAI: compania a încheiat o rundă de finanţare de 40 miliarde de dolari în martie, marcând cel mai mare acord privat din sectorul tehnologiei. La nivelul actual al veniturilor, OpenAI este evaluată la aproximativ 30 de ori venitul său anual, subliniind aşteptările de creştere rapidă ale celor mai mari investitori ai săi. Printre susţinătorii OpenAI se numără SoftBank (Japonia), Microsoft, Coatue, Altimeter, Thrive şi alţii.

OpenAI a intrat în atenţia publicului la sfârşitul anului 2022, odată cu lansarea versiunii de consum a ChatGPT, iar în anul următor a extins gama de produse dedicate mediului de afaceri. La sfârşitul lunii martie, compania a anunţat că deserveşte 500 de milioane de utilizatori activi săptămânal şi că a ajuns la 3 milioane de clienţi plătitori în mediul business, în creştere de la 2 milioane înregistrate în februarie.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...