PESA Polonia a finalizat primul din cele 62 de trenuri electrice destinate României

Tren electric PESA
Credit foto: Rüdiger Wölk / imago stock&people / Profimedia

Primul tren electric din cele 62 construite de PESA Polonia pentru România a fost prezentat joi, în terminalul intermodal din Episcopia, în cadrul Conferinţei de Operatorie Feroviară şi Material Rulant organizată de Club Feroviar în zilele de 21 şi 22 mai la Oradea, transmite Agerpres.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Potrivit reprezentantei PESA în România, Hanna Wisniewska – Sîrbu, trenul electric RE-R103 are trei vagoane, o lungime de 77 de metri, 238 de locuri pe scaune şi 227 în picioare, o singură clasă de călătorie, poate atinge o viteză de 160 km/oră şi este bidirecţional. Numerele locurilor pe scaune sunt în relief, astfel că pot fi citite şi de nevăzători.

Până la finalului anului, vor mai fi aduse în ţară alte 12 garnituri

Rama electrică are climatizare, conexiune Wi-Fi la fiecare scaun şi priză USB, o zonă pentru călători cu dizabilităţi şi pentru cei care vin cu bicicleta. De asemenea, trenul este dotat cu camere video de monitorizare, sisteme de informare a pasagerilor, echipamente de bord pentru mecanicul trenului de ultimă generaţie (sistemul ERTMS).

„Trenul este foarte prietenos pentru pasageri, dar şi pentru mecanici, care au nişte condiţii foarte bune, au şi un frigider al lor, aparat cu microunde, loc unde pot face cafea şi ceai”, a precizat reprezentanta PESA.

Aceasta a arătat că, până la finalului anului, vor mai fi aduse în ţară alte 12 garnituri, astfel încât, după testările de la Centrul din Făurei, să intre în circulaţie de anul viitor. Toate cele 62 de trenuri, identice, vor fi livrate, conform contractului, până la sfârşitului anului 2027.

Primul tren electric regional PESA 655-5 (RE-R103) – produs de către constructorul polonez PESA – face parte din lotul celor 62 de trenuri destinate traficului regional şi suburban, contractate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară, în luna ianuarie 2024.

Un proiect de infrastructură modernă, cu sprijin european

Managerul de proiect din cadrul Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF), Marian Zamfir, a precizat, pentru AGERPRES, că valoarea contractului pentru cele 62 de trenuri regionale PESA este de 2,8 miliarde de lei, din fonduri europene, Fondul de modernizare, gestionat prin Ministerul Energiei şi Ministerul Transporturilor. Contractul include şi mentenanţă pe 15 ani şi instruirea personalului.

„Acest proiect este o mândrie pentru noi şi relaţia cu PESA pe care am stabilit-o de la început şi bazată pe comunicare va fi una de durată deoarece pentru aceste trenuri va fi asigurată şi mentenanţă pe minimum 15 ani, cu posibilitate de extindere la 30 de ani”, a menţionat Marian Zamfir.

La prezentarea trenului au participat oficiali din ministere, reprezentanţi ai companiei poloneze, ai unor companii multinaţionale, firme din domeniu, lideri din industrie, experţi şi factori de decizie de la nivel local şi naţional.

Proiectul trenurilor PESA este realizat printr-o muncă de echipă, din care au făcut parte, de-a lungul timpului, reprezentanţii DGPET ŞI DTF din cadrul MTI, experţi ai BEI-Passa şi cei ai Asocierii DT Global iDevice Europe SL – MC Mobility Consultants GmbH, precum şi membrii echipei de proiect a Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF).

Secretarul general din Ministerul Transporturilor, Mariana Ioniţă, a mulţumit echipei ARF – „o mână de oameni care au făcut minuni”, şi a subliniat rolul important în reuşita acestei realizări pe care l-a avut compania PESA, care a respectat prevederile contractuale cu privire la termenele de livrare a primei rame, în vederea efectuării operaţiunilor de testare şi omologare.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...