Începând cu anul 2025, șoferii profesioniști din India au devenit o resursă esențială pentru companiile de transport din România, care se confruntă cu un deficit major de personal, transmite StartupCafe.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Această tendință este confirmată de TAKT Recruitment, o firmă specializată în recrutarea de lucrători asiatici, care subliniază că indienii sunt angajați atât pentru transportul intern de marfă și logistică, cât și pentru curse internaționale în Uniunea Europeană.
România se confruntă cu unul dintre cele mai severe deficite de șoferi profesioniști din UE, estimat la aproximativ 70.000 de șoferi de camion și un total de circa 150.000 de conducători auto (TIR, autobuze, taxiuri), conform datelor Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR). La nivel european, deficitul ajunge la aproape 500.000 de șoferi, cu riscul de a crește la 745.000 până în 2028, în lipsa unor măsuri.
„Cererea pentru șoferi străini a crescut exponențial în ultimul an”, de 3-4 ori, potrivit firmei de recrutare. Indienii sunt preferați datorită pregătirii profesionale solide, faptului că sunt disciplinați, vorbesc limba engleză și sunt dispuși să lucreze pe termen lung.
Un avantaj notabil, menționat de Cosmin Șerban, managing director la TAKT Recruitment, este că aceștia „nu au sărbătorile noastre, ceea ce le permite să lucreze full-time în perioadele noastre de vârf, august sau decembrie, când tarifele sunt mai mari, iar atunci companiile au o profitabilitate crescută”.
Căutați sunt în special șoferii cu permis C/CE/D/DE și stivuitoriștii.