Apple a detaliat cum intenționează să îmbunătățească modelele sale de inteligență artificială prin analiza privată a datelor utilizatorilor, cu ajutorul datelor sintetice, potrivit TechCrunch.
Compania va folosi o metodă numită „differential privacy” (confidențialitate diferențială), prin care va crea întâi date sintetice și apoi va solicita dispozitivelor utilizatorilor (care au optat pentru partajarea datelor de analiză) să compare aceste date cu mostre din conținutul real, pentru a evalua acuratețea modelelor sale și a le îmbunătăți.
„Datele sintetice sunt create pentru a imita formatul și proprietățile esențiale ale datelor utilizatorilor, dar nu conțin niciun conținut generat efectiv de utilizatori,” a scris compania într-o postare pe blog.
Aceste date sintetice vor fi trimise către dispozitivele selectate pentru a compara diferite tipuri de mesaje și a ajuta Apple să stabilească ce abordări sunt cele mai precise.
Apple va aplica această metodă pentru a îmbunătăți modelele Genmoji și, în viitor, pentru Image Playground, Image Wand, Memories Creation și Writing Tools, precum și pentru Visual Intelligence.
De asemenea, compania va utiliza date sintetice pentru a îmbunătăți sumarizarea emailurilor, în rândul utilizatorilor care optează pentru partajarea datelor de analiză.