Asistentul AI SARO, conceput pentru a interacţiona cu studenţii, lansat la ASE în prezența ministrului Educației

Sursa foto: Captură video – Facebook / ASE

Asistentul AI SARO, conceput pentru a interacţiona cu studenţii şi care facilitează comunicarea dintre tineri şi cadrele didactice, oferind sprijin, a fost lansat miercuri la Academia de Studii Economice în prezenţa ministrului Educaţiei şi Cercetării, Daniel David, transmite Agerpres.

Academia de Studii Economice din Bucureşti (ASE) devine astfel prima universitate din România care implementează acest însoţitor de învăţare AI, prin intermediul Facultăţii de Marketing.

În fiecare zi, SARO monitorizează modul în care studenţii interacţionează cu platformele de învăţare şi comunică cu ei pentru a le evalua motivaţia. Saro îi va susţine pe tineri cu mesaje motivaţionale, remindere pentru teme şi examene, dar mai ales cu o voce empatică, prezentă chiar şi atunci când profesorii nu pot fi acolo.

În acelaşi timp, oferă cadrelor didactice o imagine de ansamblu asupra progresului, implicării şi nevoilor reale ale studenţilor.

Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Daniel David, şi-a manifestat speranţa ca tehnologia să ajungă în zona rurală, în zone defavorizate, astfel încât discrepanţele să fie reduse sau chiar eliminate.

„Conectarea între om şi maşină. Cine nu înţelege că este o nouă paradigmă industrială şi o schimbare fundamentală a revoluţiei industriale va rămâne în urmă. Eu cred că Ministerul Educaţiei şi Cercetării înţelege aceste lucruri şi nu vreau ca sistemul de educaţie şi de cercetare şi mai ales copiii, elevii, să rămână în urmă. De aceea, ceea ce faceţi voi şi parteneriatul cu ASE cred că este o conectare cu ceea ce se întâmplă în noua revoluţie industrială. (…) Pentru mine este foarte important ca aceste sisteme de integrare între oameni şi tehnologie să fie constrânse de două lucruri. Unu, să fie constrânsă de etică (…), să fie o constrângere etică, să ne asigurăm că tehnologia este folosită cum trebuie, fiindcă tehnologia în sine nu este bună sau rea, ea devine bună sau rea în funcţie de cum o foloseşti. Hai să o folosim bine. (…) A doua constrângere este legată de siguranţă, care este o chestie foarte importantă. Această dezvoltare pe linie etică trebuie să ajungă la toţi copiii. (…) Eu vreau ca pe viitor tehnologia să ajungă la copiii din Munţii Apuseni, în zona rurală, să ajungă în zone defavorizate, în zone dezavantajate astfel încât discrepanţele pe care le avem acum să poată să fie reduse dacă nu chiar eliminate de utilizarea tehnologiei”, a spus David.

La rândul său, prorectorul ASE, Dorel Paraschiv, a spus că prin utilizarea instrumentelor digitale poate fi mărită promovabilitatea, dar şi angajamentul studenţilor.

„Avem o promovabilitate bună, undeva la 80% la licenţă şi 90% la masterat însă credem noi că prin utilizarea acestor instrumente putem să mărim promovabilitatea şi angajamentul studenţilor şi să le oferim noi experienţe de învăţare în cadrul cursurilor şi seminariilor. Pe vremea mea educaţia însemna să vii la curs, să iei notiţe, eventual să fotocopiezi nişte cursuri. Acum totul este digital, este pe platforme, este pe interacţiune cu roboţi şi suntem din ce în ce mai invadaţi de aceste tehnologii, aşa cum spunea şi domnul ministru: trebuie să fim etici, trebuie să ştim cum să le folosim, trebuie să le folosim în a ne dezvolta gândirea critică şi bineînţeles prin ele se adăugăm valoarea”, a declarat Dorel Paraschiv.

El şi-a manifestat convingerea ca SARO să poată fi scalat şi la celelalte universităţi din România şi chiar la ciclul primar.

SARO este dezvoltat de Digital Nation cu sprijinul Google.org.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...