Două studii recente ale companiilor OpenAI și Anthropic arată că ChatGPT și Claude sunt folosite în moduri fundamental diferite, dezvăluind tendințe clare în adoptarea inteligenței artificiale, informează Business Insider.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Potrivit raportului OpenAI, ChatGPT este folosit în special pentru scriere, editare, rezumate și brainstorming. Studenții, specialiștii în marketing și angajații din domenii de cunoștințe îl folosesc pentru a redacta eseuri, a pregăti rapoarte sau a genera idei creative pentru campanii. Profesorii apelează la ChatGPT pentru teste, meditații și explicarea unor concepte complexe.
OpenAI a împărțit utilizarea ChatGPT în trei categorii:
Doing – conversații care generează rezultate ce pot fi integrate direct într-un proces de producție;
Asking – conversații menite să sprijine luarea deciziilor, fără a produce direct rezultate;
Expressing – alte tipuri de utilizare.
La sfârșitul lunii iunie, majoritatea conversațiilor erau de tip Asking, arată studiul.
Claude se axează mai mult pe automatizarea sarcinilor
Pe de altă parte, studiul Anthropic indică faptul că Claude se axează mai mult pe automatizarea sarcinilor și dezvoltarea software-ului la nivel de companie. Peste o treime din utilizarea sa implică codare sau sarcini matematice complexe, iar companiile integrează Claude în fluxurile de lucru pentru procesarea documentelor, generarea de rapoarte sau codarea în masă. Aceasta este prima versiune a studiului în care utilizarea pentru automatizare depășește clar augmentarea.
În prezent, ChatGPT este preferat pentru productivitatea individuală și colaborarea creativă, în timp ce Claude oferă companiilor un instrument pentru eficiență și delegarea sarcinilor întregi.
În viitor, susțin autorii raportuui, firmele ar putea folosi ambele platforme: ChatGPT pentru comunicare și creativitate și Claude pentru execuție structurată la scară largă.