Google a eliminat peste 5,1 miliarde de reclame, a restricționat alte 9,1 miliarde, a suspendat 39,2 milioane de conturi și a blocat sau restricționat peste 1,3 miliarde de pagini cu ajutorul inteligenței artificiale (AI) anul trecut, potrivit Google Ads Safety Report 2024 al companiei.
De asemenea, peste 220.000 de pagini ale unor publisheri au fost sancționate.
Inteligența artificială generativă a devenit esențială în identificarea și blocarea conținutului abuziv, potrivit Google. Anul trecut, tehnologia a contribuit nu doar la aplicarea mai eficientă a regulilor, ci și la prevenirea proactivă a abuzurilor, în special prin detectarea fraudelor încă din stadiile incipiente, precum crearea conturilor de publicitate.
Majoritatea conturilor suspendate au fost oprite înainte de a putea difuza reclame.
Compania anunță că a intensificat și eforturile de verificare a advertiserilor, extinzând acest program la peste 200 de țări și teritorii. În prezent, peste 90% dintre anunțurile vizualizate provin de la advertiseri verificați.
Google a reacționat și la o tendință emergentă: folosirea abuzivă a imaginii celebrităților în reclame generate cu AI. Peste 700.000 de conturi implicate în astfel de practici au fost suspendate, ceea ce a dus la o reducere cu 90% a raportărilor privind acest tip de fraudă.
În contextul alegerilor din 2024, Google a intensificat verificarea advertiserilor electorali, eliminând 10,7 milioane de anunțuri provenite din conturi neverificate și solicitând etichetarea clară a conținutului generat cu AI. Compania mai spune că peste 8.900 de noi advertiseri electorali au fost verificați la nivel global.
Citește și: Gemini vs. NotebookLM: Care este diferența între platformele AI oferite de Google?