Google a eliminat peste 5,1 miliarde de reclame, a restricționat alte 9,1 miliarde, a suspendat 39,2 milioane de conturi și a blocat sau restricționat peste 1,3 miliarde de pagini cu ajutorul inteligenței artificiale (AI) anul trecut, potrivit Google Ads Safety Report 2024 al companiei.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
De asemenea, peste 220.000 de pagini ale unor publisheri au fost sancționate.
Inteligența artificială generativă a devenit esențială în identificarea și blocarea conținutului abuziv, potrivit Google. Anul trecut, tehnologia a contribuit nu doar la aplicarea mai eficientă a regulilor, ci și la prevenirea proactivă a abuzurilor, în special prin detectarea fraudelor încă din stadiile incipiente, precum crearea conturilor de publicitate.
Majoritatea conturilor suspendate au fost oprite înainte de a putea difuza reclame.
Compania anunță că a intensificat și eforturile de verificare a advertiserilor, extinzând acest program la peste 200 de țări și teritorii. În prezent, peste 90% dintre anunțurile vizualizate provin de la advertiseri verificați.
Google a reacționat și la o tendință emergentă: folosirea abuzivă a imaginii celebrităților în reclame generate cu AI. Peste 700.000 de conturi implicate în astfel de practici au fost suspendate, ceea ce a dus la o reducere cu 90% a raportărilor privind acest tip de fraudă.
În contextul alegerilor din 2024, Google a intensificat verificarea advertiserilor electorali, eliminând 10,7 milioane de anunțuri provenite din conturi neverificate și solicitând etichetarea clară a conținutului generat cu AI. Compania mai spune că peste 8.900 de noi advertiseri electorali au fost verificați la nivel global.
Citește și: Gemini vs. NotebookLM: Care este diferența între platformele AI oferite de Google?