Google testează „Web Guide”, un nou mod de organizare a rezultatelor în Search cu ajutorul AI

Google remediază o vulnerabilitate care putea dezvălui numerele de telefon private ale utilizatorilor
Photo by Sarah Blocksidge on Pexels

Google a lansat recent „Web Guide”, un nou experiment în cadrul platformei Search Labs, care utilizează inteligența artificială pentru a reorganiza pagina cu rezultate din Google Search. Funcția are rolul de a grupa paginile relevante în funcție de diferite aspecte ale interogării, oferind utilizatorilor o experiență de căutare mai structurată și mai clară, transmite TechCrunch.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Experimentul face parte dintr-o serie de inițiative ale Google prin care compania testează funcționalități inovatoare, disponibile doar celor care aleg să se înscrie voluntar în programul Search Labs. Alte experimente disponibile includ modul AI Mode, instrumentul de scriere Notebook LM, aplicația de creație video Flow, dar și proiecte mai de nișă, precum o emisiune audio generată din știrile personalizate din Google Discover.

„Web Guide este alimentat de tehnologia AI dezvoltată cu ajutorul modelului Gemini și extinde capacitățile modului AI Mode pe care îl folosim deja în Search”, explică Google. Scopul este de a înțelege mai profund întrebările formulate de utilizatori și de a oferi rezultate diversificate, care pot scăpa unei căutări tradiționale.

Funcționalitatea se dovedește eficientă în special în cazul întrebărilor deschise sau complexe. De exemplu, o căutare de tipul „cum să călătorești singur în Japonia” ar putea genera rezultate grupate în categorii precum: ghiduri detaliate de călătorie, sfaturi de siguranță, experiențe personale ale altor călători, liste de locuri recomandate și altele.

În cazul unei interogări mai lungi, precum „familia mea este răspândită pe mai multe fusuri orare – care sunt cele mai bune instrumente pentru a menține legătura și relații apropiate în ciuda distanței?”, Web Guide ar putea organiza rezultatele în funcție de tipul de soluții: aplicații de comunicare, recomandări pentru programare de apeluri, sugestii pentru menținerea conexiunii emoționale și așa mai departe.

Fiecare secțiune de rezultate este destinată unui anumit tip de răspuns, iar această abordare ar putea ajuta utilizatorii să navigheze mai ușor printre informațiile disponibile, în special atunci când caută idei sau soluții mai ample, nu un răspuns direct.

Pentru moment, experimentul se aplică doar în fila „Web” din pagina de rezultate Google Search. Utilizatorii care aleg să testeze Web Guide pot activa sau dezactiva această vizualizare din acea filă, fără a fi nevoiți să iasă din programul Search Labs. În perioada următoare, Google intenționează să extindă funcționalitatea și către alte secțiuni ale motorului de căutare, inclusiv fila „Toate” („All”).

„Web Guide funcționează bine în cazul interogărilor deschise, cu mai multe interpretări sau intenții, oferind un mod mai clar de a explora informațiile disponibile online”, a transmis Google.

Noua funcție reflectă eforturile continue ale companiei de a integra AI în produsele sale esențiale, într-un mod care să aducă un plus de utilitate utilizatorilor.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...