Grupul german ZF a anunțat o colaborare cu Horizon Robotics pentru lansarea unui sistem avansat de asistență la conducere (ADAS) pe piața chineză, care suportă până la nivelul SAE 3 de asistență la conducere și sistemul urban chinezesc Navigate on Autopilot (NOA). Potrivit unui comunicat de presă al ZF, sistemul va fi programat pentru producția de serie și livrare în 2026 și va fi aplicat unei platforme de vehicule electrice, fără ca firma să dea vreun nume.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Sistemul este capabil de asistență la conducere cu viteză mare
Sistemul avansat de asistență la conducere dezvoltat în comun, cu o putere de procesare de peste 1.000 TOPS, se bazează pe platforma de calcul de nivel auto ProAI a ZF și include cel mai recent hardware de procesare Journey 6P al Horizon Robotics. Acesta oferă „o eficiență de vârf în industrie în sprijinul arhitecturii rețelei neuronale Transformer” și, în plus, permite gestionarea modelelor avansate de mari dimensiuni, inclusiv Vision Language Models (VLM), Vision Language Action (VLA) și modele end-to-end.
Sistemul suportă pe deplin asistența la conducerea cu viteză mare, asistența la conducerea urbană, funcțiile de parcare automată și funcțiile de asistență la conducere end-to-end pentru scenarii complete, de la parcare la parcare, oferind utilizatorilor o experiență de conducere mai sigură, mai convenabilă și mai inteligentă. Christian Brenneke, șeful diviziei Electronics & ADAS din cadrul ZF Group, transmite că China este o „sală de clasă” și „sală de sport” a inovației pentru industria auto globală.
Yu Kai, fondator și CEO al Horizon Robotics, spune că, prin colaborarea celor două companii, vor contribui la „lanțul industrial global”, dar poate și promova și adopta funcții de conducere inteligentă „într-o gamă mai largă de vehicule și piețe, transformând mobilitatea inteligentă din «exclusivă» în «inclusivă»”.