Asistentul AI gratuit Nari oferă sprijin copiilor, părinţilor şi profesorilor pentru dezvoltarea celor mai importante metacompetenţe pentru viaţă: rezilienţă, autoreglare emoţională şi gândire critică, acesta fiind implementat pe noul site al Narada, transmite Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
În cadrul campaniei „Siguranţa care nu se vede”, organizaţia Narada şi Deloitte Technology Delivery Center lansează Nari, primul asistent de inteligenţă artificială din România dedicat educaţiei comportamentale – o formă de educaţie centrată pe dezvoltarea comportamentelor sănătoase, a emoţiilor bine gestionate şi a deciziilor conştiente, prin micro-rutine bazate pe ştiinţă.
„Integrat pe noul site www.narada.ro un spaţiu digital modern care susţine educaţia copiilor dincolo de materiile şcolare, Nari a fost creat de Narada şi Deloitte Technology Delivery Center în cadrul unui hackathon organizat de centru, în care au fost implicaţi angajaţi, specialişti în IT. Echipa câştigătoare, sub coordonarea lui Radu Radocea şi a lui Serdar Bagis, a fost responsabilă pentru crearea proiectului”, se menţionează în comunicat.
Un instrument digital bazat pe cercetare ştiinţifică
Conform sursei citate, Nari oferă, în mod gratuit, un sprijin real atât copiilor, cât şi părinţilor şi profesorilor din România în dezvoltarea unor abilităţi de care cei mici au nevoie în viaţă, într-o lume în continuă schimbare: rezilienţă, autoreglare emoţională şi gândire critică.
O altă noutate pe care Narada o aduce odată cu lansarea Nari este că aplicaţia îmbină rigoarea cercetării ştiinţifice cu experienţa practică din teren.
Astfel, după finalizarea dezvoltării tehnice şi a componenţei de inteligenţă artificială realizate de echipa de specialişti a Deloitte Technology Delivery Center, Nari a fost antrenat cu documente valoroase, pe baza a sute de studii internaţionale din domeniul Social and Behaviour Change (SBC), a ipotezelor şi rutinelor validate prin zeci de intervenţii educaţionale reale şi a concluziilor extrase din propriile cercetări Narada, desfăşurate în şcoli din România, care stau la baza lansării campaniei „Siguranţa care nu se vede”.
„Un AI creat cu inima şi mintea”
Conform sursei citate, Nari devine o resursă valoroasă pentru că are rolul de antrenor digital de metacompetenţe.
„Nu oferă sfaturi generice, ci micro-rutine aplicabile, gândite ştiinţific şi explicate simplu. Răspunde inclusiv la întrebări precum: «Copilul meu se blochează când greşeşte. Ce pot face?», «Clasa mea e haotică. Cum pot construi răbdare şi cooperare?», «Elevii mei sunt stresaţi înainte de test. Cum îi pot ajuta să se regleze emoţional?»”, se arată în comunicat.
Nari procesează aceste informaţii şi răspunde imediat cu un exerciţiu, un ritual, o rutină zilnică – scurtă, clară şi eficientă –, toate bazate pe date, menţionează sursa citată.
„Credem că educaţia adevărată nu e doar despre materii, ci despre cum înveţi să fii om în faţa dificultăţilor. Nari este răspunsul nostru la o nevoie profundă: aceea de a pune ştiinţa la dispoziţia celor care cresc copii. Nari este un AI creat deopotrivă cu inima şi mintea. Iar alături de echipa de voluntari din cadrul Deloitte Technology Delivery Center, ne-am convins că viitorul poate fi scris de oameni care aleg să se implice”, precizează Bianca Apostu, Manager Proiecte şi Tehnologie la organizaţia Narada, citată în comunicat.
Un nou pas în evoluţia Narada
Crearea şi lansarea acestei aplicaţii marchează şi repoziţionarea completă a organizaţiei Narada, de la intervenţii punctuale în şcoli la construcţia unui tip de educaţie care atinge zone mai puţin vizibile şi pune copiilor „centura interioară de siguranţă”: curajul, echilibrul emoţional, gândirea limpede în situaţii dificile şi capacitatea de a nu renunţa când este greu, se arată în document.
Prin campania „Siguranţa care nu se vede”, Narada îşi propune ca, până în luna decembrie, prin implementarea în şcoli a unor serii de intervenţii scurte, de 4-6 săptămâni, să ajute 850 de copii să dezvolte aceste abilităţi, iar până la finalul anului şcolar, să sprijine încă 1.500. Pe termen lung, obiectivul campaniei este implementarea acestor intervenţii în 17 şcoli, unde învaţă peste 8.500 de elevi.