The Entrepreneurship Academy, universitatea privată din România în care s-au născut business-uri de succes precum Flip.ro sau Unfrosen, își încurajează studenții să folosească chatboți AI precum ChatGPT, însă există câteva reguli, precum citarea acestora și prezentarea prompturilor folosite.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
„Este o dezbatere acum la nivel internațional, cred că în mediul academic, în primul rând, și după aceea și în zona antreprenorială. În primul rând, din perspectiva programului de studiu, acum noi ne uităm cum să integrăm asta în felul în care facem lucrurile. ChatGPT, când a apărut acum vreo doi ani de zile, a fost panică: gata, nu folosim, închidem tot, cenzurăm treaba asta. A fost prima reacție de rezistență. Însă, fiind o universitate mică și împreună cu partenerii noștri din Olanda, am putut să ne adaptăm mult mai repede și, în decursul acestor doi ani, am integrat și încurajăm chiar pe studenții noștri să-l folosească, dar ca instrument”, a declarat Ioana Ceaușu, director operațional la EA, într-un interviu pentru TechRider.
Studenții trebuie însă să citeze aceste modele AI în proiectele lor ca și orice altă sursă și să spună inclusiv ce prompturi au folosit, cum le-au folosit, astfel încât să-și rafineze sau să-și îmbunătățească munca, nu să delege gândirea. „Mai degrabă să-l folosească drept instrument, ca asistent”, a continuat Ceaușu.
Utilizarea inteligenței artificiale în procesele interne
EA vrea să includă, inclusiv în cursuri, moduri în care studenții pot să-și scaleze mult mai rapid business-urile cu ajutorul AI-ului. „Adică, ne putem imagina un viitor apropiat în care avem business-uri cu un fondator și poate unu-doi colaboratori, dar cu o cifră de afaceri foarte mare, tocmai pentru că folosește AI-ul în dezvoltarea business-ului”, a explicat reprezentanta The Entrepreneurship Academy.
Academia de business vrea să integreze și în procesele sale interne inteligența artificială. EA dezvoltă un asistent AI care să-i ajute pe angajați și colaboratori să navigheze mai ușor prin metodologia EA. „În faza a doua, vrem să dăm acces și studenților la un asemenea asistent, astfel încât ei, la orice oră ar vrea să primească sfaturi, sprijin, consiliere, să poată să aibă acces, în primă faza, înainte să ajungă la noi”, a mai spus Ceaușu.
Totuși, universitatea nu dorește ca aceste tehnologii să înlocuiască interacțiunile umane: „Discuția internă pe care o avem destul de aprinsă este că noi vrem totuși să rămânem foarte aproape de studenții noștri, adică ei nu sunt numere, cum sunt la universitățile care au 20.000-30.000 de studenți. Noi cunoaștem povestea fiecăruia, avem conversații cu ei, îi sprijinim în momentele dificile și atunci, prin utilizarea AI-ului, vrem să le aducem mai mult suport imediat, dar fără să pierdem această conexiune cu ei”.
Ioana Ceaușu spune că pentru generația Z acest contact uman este foarte important. Cei care sunt acum în anii 2, 3, 4 sunt generația din pandemie, care au fost în liceu sechestrați în case, n-au avut parte de toată interacțiunea umană cu colegii lor și se observă că au niște provocări în acest sens. „Și atunci, în cadrul programului de studiu, vrem să exerseze să revină în comunitate și să contribuie și, astfel, n-am vrea să-i îndepărtăm”, a concluzionat directorul operațional al EA.