Apariția ChatGPT a schimbat fundamental modul în care comunicăm, stârnind dezbateri despre diferențierea conținutului generat de AI. Interesant este că noi cercetări sugerează că oamenii imită din ce în ce mai mult modelele lingvistice ale AI, și nu invers, transmite Gizmodo.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Cercetătorii de la Institutul Max Planck pentru Dezvoltare Umană din Germania au descoperit o creștere semnificativă a „cuvintelor GPT” în rândul utilizatorilor umani în cele 18 luni de după lansarea ChatGPT. Studiile anterioare s-au concentrat pe comunicarea scrisă, dar acești cercetători au investigat limbajul vorbit.
Ei au introdus milioane de documente în ChatGPT, solicitându-i să „perfecționeze” textul, identificând cuvintele preferate de AI, precum „delve” (a aprofunda), „realm” (tărâm) sau „meticulous” (meticulos). Apoi au urmărit frecvența acestor „cuvinte GPT” în peste 360.000 de videoclipuri YouTube și 771.000 de episoade de podcast dinainte și după lansarea ChatGPT. Chiar și luând în considerare sinonimele și conținutul scriptat, studiul a constatat o creștere a „cuvintelor GPT” în limba engleză vorbită, indicând o „buclă de feedback cultural” între oamenii vorbitori de limba engleză și AI.
Impactul AI asupra limbajului
Coautorul studiului, Levin Brinkmann, a observat pentru Scientific American că „modelele stocate în tehnologia AI par să se transmită înapoi către mintea umană”.
„Suntem mai predispuși să copiem ceea ce face altcineva dacă îl percepem ca fiind informat sau important”, a adăugat el, sugerând că oamenii consideră din ce în ce mai mult inteligența artificială ca o autoritate culturală.
Alte „cuvinte GPT” frecvent utilizate includ „underscore” (a sublinia, a accentua), „comprehend” (a înțelege, a pricepe, a cuprinde), „bolster” (a susține, a sprijini, a întări), „boast” (a se lăuda), „swift” (rapid, iute, agil), „inquiry” (anchetă, investigație, interogație, întrebare) și „groundbreak” (a deschide noi drumuri, a inova, a fi pionier).
Deși provoacă reflecție, studiul are și unele rezervări. Acesta s-a concentrat pe modele GPT specifice (GPT-4, GPT-3.5-turbo, GPT-4-turbo și GPT-4o), ceea ce ar putea face ca rezultatele să devină rapid depășite odată cu apariția de noi modele.