OpenAI a lansat o funcție de cumpărături în ChatGPT, extinzând căutarea web pentru a oferi o experiență îmbunătățită de descoperire a produselor. Utilizatorii pot primi recomandări, imagini, recenzii și linkuri directe către site-uri externe pentru achiziții, potrivit Bloomberg.
Potrivit OpenAI, se pot pune întrebări foarte specifice în limbaj natural pentru a primi rezultate personalizate. Inițial, funcția acoperă categoriile modă, frumusețe, electronice și articole pentru casă.
Funcția este disponibilă de luni pentru utilizatorii ChatGPT Pro, Plus, Free și pentru cei neautentificați, folosind modelul GPT-4o.
OpenAI a precizat că nu va integra reclame și nu va primi venituri de afiliere pentru achizițiile realizate prin ChatGPT. Rezultatele sunt determinate independent, pe baza datelor structurate de la terți, precum prețuri, descrieri și recenzii.
Directorul general Sam Altman a declarat, într-un interviu acordat lui Ben Thompson, că este deschis la „reclamă de bun gust”, care ar presupune comisioane de afiliere, dar fără vânzarea pozițiilor prioritare în rezultate.
OpenAI a anunțat că săptămâna trecută utilizatorii au efectuat peste 1 miliard de căutări prin ChatGPT. De asemenea, căutarea în ChatGPT va afișa acum tendințe de căutare atunci când utilizatorii încep să tasteze, iar serviciul a fost integrat și în WhatsApp.
În perioada următoare, funcția de memorie va fi conectată la cumpărături pentru utilizatorii Pro și Plus, permițând recomandări bazate pe conversațiile anterioare, însă nu și în Uniunea Europeană, Regatul Unit, Elveția, Norvegia, Islanda și Liechtenstein.