Roblox a anunțat luni că lansează prima versiune a modelului său 3D, denumit „Cube”, pentru a permite creatorilor să dezvolte obiecte 3D folosind AI generativ. Compania a lansat, de asemenea, o versiune open-source, astfel încât oricine din afara platformei să poată construi pe ea, informează TechCrunch.
Anunțată anul trecut la conferința anuală a dezvoltatorilor Roblox, compania va face o demonstrație Cube la Conferința dezvoltatorilor de jocuri (GDC) în cursul zilei de luni.
Creatorii vor avea acces la Cube mai târziu în această săptămână, care include primul său instrument: generarea de mesh-uri.
Generarea de mesh-uri 3D Cube, disponibilă în prezent în versiune beta, permite creatorilor să creeze reprezentări 3D ale obiectelor, utilizând o singură comandă. De exemplu, „generați o mașină de curse portocalie cu dungi negre”. Creatorii pot ajusta în continuare obiectul din joc în cadrul Roblox Studio.
Versiunea open-source a Cube 3D permite oricui să personalizeze, să creeze plug-in-uri sau să antreneze modelul cu propriile seturi de date pentru a se potrivi nevoilor lor.
Roblox a anunțat, de asemenea, trei instrumente AI suplimentare – generare de text, text-to-speech și speech-to-text. Aceste capacități vor fi lansate în lunile următoare.
Instrumentul de generare a textului permite dezvoltatorilor să adauge funcții AI bazate pe text la jocurile lor. Aceasta include oferirea posibilității jucătorilor de a purta conversații cu personaje non-jucătoare interactive (NPC).
Text-to-speech, între timp, permite dezvoltatorilor să adauge narațiuni, să facă NPC-urile să vorbească sau să includă subtitrări vorbite în jocurile lor. Speech-to-text le permite jucătorilor să folosească comenzi vocale, cum ar fi să le spună personajelor să meargă înainte.
Alte planuri de viitor pe care compania le are includ lansarea generării de mesh-uri pentru obiecte mai „complexe” și generarea de scene, explică Roblox. Instrumentul de generare a scenei, de exemplu, va permite creatorilor să solicite AI-ului să creeze o scenă de pădure completă și să schimbe frunzele verzi de pe copaci în culori de toamnă pentru a arăta schimbarea anotimpului.
După cum Roblox a declarat anterior anul trecut, obiectivul pe termen lung este ca obiectele și scenele 3D să fie complet funcționale, ceea ce se numește „creație 4D”.
„Unde a patra dimensiune este interacțiunea dintre obiecte, medii și oameni”, a declarat pentru TechCrunch Nick Tornow, vicepreședinte de inginerie la Roblox.
Ca orice companie care explorează instrumente generative de inteligență artificială, Roblox crede că Cube va ajuta creatorii să lucreze mai repede, permițând dezvoltatorilor independenți să se ocupe de proiecte mai mari. Compania a lansat deja mai multe instrumente AI, inclusiv pentru generarea textelor și crearea avatarurilor.
Instrumentele AI în jocuri sunt un subiect fierbinte, cu mai multe companii care fac progrese în acest spațiu. Cel mai recent, Tencent a lansat modelul său open-source de generare 3D, conceput pentru a genera obiecte 3D prin indicații text sau imagini 2D.
Cu toate acestea, utilizarea inteligenței artificiale continuă să ridice îngrijorări în cadrul industriei. După cum se arată în raportul recent al GDC, 30% dintre dezvoltatorii de jocuri consideră că inteligența artificială generativă afectează negativ spațiul jocurilor. Conform unui studiu CVL Economics, se preconizează că 13,4% din locurile de muncă din domeniul jocurilor ar putea fi afectate sau înlocuite de IA până în 2026.