STUDIU: Aproape jumătate dintre utilizatorii români de internet, cu vârste peste 18 ani, din mediul urban folosesc inteligenţa artificială în activităţile lor zilnice

deepseek
Sursa foto: FRANK RUMPENHORST / AFP / Profimedia

Aproape jumătate dintre utilizatorii români de Internet, din mediul urban (47%) folosesc Inteligenţa Artificială (AI) în activităţile lor zilnice, în special femeile (51% faţă de 42% dintre bărbaţi) şi tinerii între 18-24 ani (70%), relevă un studiu efectuat de Reveal Marketing Research, o companie de cercetare de piaţă full-service, transmite Agerpres.

Cercetarea evidenţiază impactul tot mai mare al Inteligenţei Artificiale în viaţa cotidiană a românilor şi analizează tendinţele în utilizarea acestei tehnologii. Astfel, 67% dintre respondenți consideră Inteligenţa Artificială utilă, inclusiv 53% dintre non-utilizatori.

Studiul mai arată că 8 din 10 utilizatori caută informaţii despre branduri sau produse cu ajutorul AI, iar 6 din 10 utilizatori iau decizii de cumpărare cu ajutorul AI, în special bărbaţii (66%) şi cei sub 35 de ani (64%). AI ajută în procesul de cumpărare prin compararea produselor şi preţurilor (59%), rezumarea recenziilor (57%) şi recomandări personalizate (33%).

Dintre platformele de Inteligenţă Artificială, ChatGPT este cea mai utilizată (60%), urmată de Gemini (29%) şi Siri (21%). Tehnologia AI este utilizată cel mai frecvent pentru căutarea de informaţii generale (73%), acest obicei fiind mai pronunţat în rândul persoanelor de peste 45 de ani (87%). Pe locul al doilea se află educaţia şi învăţarea (45%), o întrebuinţare populară mai ales printre tinerii sub 35 de ani (53%).

Alte utilizări frecvente includ divertismentul (37%), sprijinul la locul de muncă (31%) şi planificarea personală (19%).

„Acest studiu reflectă tendinţa tot mai accentuată de integrare a Inteligenţei Artificiale în viaţa de zi cu zi a românilor. Faptul că inclusiv non-utilizatorii recunosc beneficiile acestei tehnologii demonstrează potenţialul său uriaş de a influenţa deciziile personale şi profesionale. AI nu mai este o opţiune futuristă, ci un instrument accesibil şi util pentru toată lumea”, a declarat Marius Luican, Director General Reveal Marketing Research.

În ceea ce priveşte modalităţile de interacţiune cu AI, 66% dintre utilizatorii AI preferă mesaje scrise, în timp ce 15% interacţionează vocal, iar 19% folosesc ambele modalităţi. Femeile preferă în mai mare măsură comunicarea prin mesaje scrise (70% faţă de 61% dintre bărbaţi), în timp ce bărbaţii utilizează ambele metode într-o proporţie mai mare (23% faţă de 16% dintre femei).

În plus, 8 din 10 utilizatori de AI declară că folosesc tehnologia pentru a căuta informaţii despre branduri sau produse, în special bărbaţii (87% faţă de 77% dintre femei). De asemenea, 6 din 10 utilizatori admit că AI le influenţează alegerile de cumpărare, în special bărbaţii (66% faţă de 56% dintre femei) şi tinerii sub 35 de ani (64%).

AI sprijină deciziile de cumpărare prin compararea produselor şi preţurilor (59%), citirea sau rezumarea recenziilor (57%) şi oferirea de recomandări personalizate (33%). Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 17-21 februarie pe un eşantion reprezentantiv naţional pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban.

Mărimea eşantionului a fost de 1.000 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...