ANALIZĂ 2024 a fost un an record pentru infrastructura din România, dar 2025 l-ar putea bate. Câți km de autostradă și drum expres ar putea fi finalizați

Sursa foto: Kiosk88 | Dreamstime.com

Anul trecut au fost deschiși 197 de kilometri de autostradă și drum expres, un record pentru infrastructura din România. Dintre aceștia, 100 de km au făcut parte din Autostrada A7 (autostrada Moldovei). Cu toate acestea, potrivit termenelor de încheiere a lucrărilor publicate de CNAIR, 2025 ar putea livra rezultate nemaiîntâlnite la capitolul șosele.

Dacă toate termenele ar fi respectate, în 2025 ar fi gata puțin peste 300 de kilometri de autostradă și aproximativ 29 de kilometri de drum expres, acesta urmând să devină noul record național în materie de infrastructură.

Majoritatea termenelor de încheiere a lucrărilor din 2025 se regăsesc în partea a doua a anului.

309 de kilometri de autostradă sunt așteptați în 2025

Pe traseul autostrăzii A3 Brașov-Târgu Mureș-Cluj-Oradea ar urma să fie gata în 2025 două subsecțiuni, Nădășelu-Mihăiești (19 noiembrie) și Zimbor-Poarta-Sălajului (10 decembrie), cu lungimea de 24,59, respectiv 12,24 kilometri.

Tot în noiembrie 2025 ar urma să fie gata lotul 3 de pe Autostrada de Centură A0, sector Nord, cu o lungime de 8,5 kilometri.

Pe Autostrada A1 Sibiu-Pitești ar urma în 2025 să fie încheiate lucrările la secțiunea Curtea de Argeș-Pitești, cu o lungime de 30,35 kilometri.

Citește și: De la Constanța la Pitești pe autostradă. Constructorul ultimului lot lipsă din A0 Sud a anunțat când va termina lucrările

Anul acesta ar trebui să avem parte de încheierea lucrărilor pe mai multe loturi ale Autostrăzii A7 (Autostrada Moldovei): Ar urma să fie încheiate în noiembrie 2025 loturile Săucești-Trifești (Autostrada Bacău-Pașcani) – cu o lungime de 30,3 kilometri, Trifești-Gherăești (Autostrada Bacău-Pașcani) – de 18,9 kilometri, Mircești-Pașcani (Autostrada Bacău-Pașcani) – cu o lungime de 28 de kilometri, Domnești Târg-Răcăciuni (Autostrada Focșani-Bacău) – de 38,7 kilometri și Răcăciuni-Bacău (Autostrada Focșani-Bacău), cu o lungime de 21,5 kilometri. Totodată, pe A7 ar urma să fie gata în septembrie lotul Focșani-Domnești Târg (Autostrada Focșani-Bacău) – cu o lungime de 35,6 kilometri.

Tot pe A7, Autostrada Ploiești-Buzău, în martie 2025 este termenul de finalizare pentru lotul Mizil-Pietroasele, de 28,3 kilometri, iar în noiembrie pentru lotul Pietrosele-Buzău, de 13,9 kilometri.

În 2025 ar trebui să fie gata și drumurile de legătură ale podului de peste Dunăre de la Brăila, și anumite drumuri, cum ar fi Brăila-Jijila, de 19 kilometri, și drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin, de 4,3 kilometri. Acestea ar urma să fie finalizate în luna iunie.

Sub 30 de kilometri de drum expres

După aproape 50 de kilometri de drum expres inaugurat în 2024, ritmul a încetinit, iar în România ar urma să fie finalizate anul acesta trei șosele totalizând sub 30 de kilometri.

Este vorba de Drumul Expres Turda-Dej, drum de legătură pentru asigurarea conexiunii dintre A3 și DN1, cu o lungime de aproape 5 kilometri. Termenul de finalizare este în luna mai.

Foarte aproape de finalizare este și Drumul Expres Brăila-Galați, cu o lungime de 10,7 kilometri. Potrivit unei postări pe Facebook de astăzi a ministrului Transporturilor, stadiul lucrărilor pe această șosea este de 90%.

În final, rămâne de terminat Drumul Expres Craiova-Pitești, ultimul lot – Colonești-Pitești – fiind deschis doar parțial, pe 19 kilometri. Potrivit calendarului CNAIR, ar întregul lot de 31,8 kilometri ar trebui terminat în 2025.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...