Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi a declarat vineri că a deschis o analiză de inginerie asupra a 2,2 milioane de vehicule Honda, din cauza unor probleme legate de repornirea motorului, scrie Reuters.
Reclamanții susțin că motorul nu reușește să repornească singur de la o oprire completă la un semafor sau la o intersecție atunci când funcția de oprire automată la ralanti este activată. Unii au adăugat că a fost necesară o „pornire rapidă” a vehiculului.
În ianuarie 2023, Honda a publicat un buletin de service care aborda problema „eșecului de repornire” la unele vehicule și a oferit o contramăsură în două etape.
Cu toate acestea, Biroul de investigare a defectelor al NHTSA a primit plângeri privind defectarea AIS de la consumatori care au implementat deja contramăsurile.
Analiza tehnică va lua în considerare potențialele defecte de siguranță, împreună cu colectarea de date suplimentare cu privire la campania de service a Honda privind contramăsurile.
Au fost raportate 1.384 de incidente, dintre care patru au dus la accidente sau incendii și două la vătămări corporale.
Ancheta vizează diverse vehicule Honda, cum ar fi popularul SUV Pilot (anii de fabricație 2016 până în 2025) și camionetele Ridgeline (anii de fabricație 2020 până în 2025), printre altele.