BMW a început producția unui nou motor electric, denumit Gen6, ce promite o autonomie de 800 KM / Ce model îl va primi primul

Sursă foto: BMW

BMW a demarat oficial producția de serie a motorului electric de generație a șasea (Gen6) în uzina sa din Steyr, Austria. Este pentru prima dată când această unitate produce un sistem complet de propulsie electrică, iar noul motor va alimenta gama de modele Neue Klasse, programată pentru lansare începând cu 2025.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Conform reprezentanților companiei, această lansare marchează o etapă strategică în planul BMW de electrificare a portofoliului. Până în 2030, se estimează că jumătate din angajații uzinei vor lucra exclusiv în zona mobilității electrice.

Între începutul proiectului în 2022 și sfârșitul deceniului, BMW va investi peste un miliard de euro în modernizarea capacităților de producție și dezvoltare din Steyr. Această extindere vizează transformarea uzinei într-un centru de excelență pentru sisteme de propulsie, atât termice, cât și electrice.

Cu o experiență de peste 40 de ani în fabricarea motoarelor pe benzină și diesel pentru BMW și MINI, uzina din Austria devine astfel punctul de tranziție către viitorul electric al mărcii.

Componentele importante sunt produse local

Noua generație de motoare electrice va include componente precum rotorul, statorul, transmisia și invertorul, toate produse direct în Steyr. Carcasele din aluminiu vor fi realizate la Landshut și apoi procesate în Austria. Invertorul, o piesă-cheie în conversia energiei, este fabricat într-un mediu controlat, adaptat noilor cerințe din domeniul electric.

Toate aceste elemente vor fi asamblate pe două linii de producție noi, care adoptă un concept modular. Acest sistem permite flexibilitate în fabricarea mai multor versiuni ale motorului electric și reduce costurile de dezvoltare și producție.

Motorul electric Gen6 vine cu îmbunătățiri substanțiale față de generația anterioară. Comparativ cu sistemul Gen5, noul motor reduce pierderile de energie cu 40%, costurile cu 20% și masa totală cu 10%. Aceste schimbări aduc o creștere de aproximativ 20% a eficienței generale a automobilului.

În plus, designul compact și tehnologia de 800V permit o autonomie de până la 800 de kilometri în regim WLTP pentru viitorul BMW iX3 50 xDrive, primul model din gama Neue Klasse care va utiliza acest sistem de propulsie.

Un pas calculat spre tranziția energetică

BMW nu renunță complet la motoarele termice. Uzina din Steyr va continua să producă în paralel propulsoare diesel și pe benzină. Această abordare „deschisă tehnologic” oferă flexibilitate și permite adaptarea la cererea globală în continuă schimbare.

Declarațiile oficialilor BMW sugerează o strategie atent calibrată, care păstrează angajamentul față de Europa și față de inovația tehnologică, fără a rupe complet legătura cu soluțiile convenționale.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...