Producătorul chinez de baterii CATL a prezentat un nou pachet standardizat de baterii interschimbabile destinat camioanelor electrice, după ce în decembrie lansase soluții similare pentru autoturisme.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Noul pachet, denumit 75#, este promovat ca având cea mai lungă durată de viață din industrie, potrivit Electrive.
Evenimentul de lansare a avut loc la Datong, în provincia Shanxi din nord-vestul Chinei.
Aici, CATL și divizia sa Qiji Energy au anunțat că vor construi 300 de stații de schimb de baterii pentru camioane electrice în China până la sfârșitul anului 2025.
Fiecare stație va fi echipată cu 24 de pachete de baterii, iar utilizatorii vor putea selecta un număr variabil de module, în funcție de nevoile de autonomie.
Qiji Energy, lansată de CATL în iunie 2023, are ca obiectiv dezvoltarea tehnologiei de schimb rapid al bateriilor în sectorul transportului greu. La momentul lansării, sistemul era compatibil cu baterii LFP (fosfat de fier litiu) de 171 kWh, deși în prezent nu s-au oferit detalii suplimentare despre specificațiile tehnice actuale.
Potrivit CEO-ului Qiji Energy, Yang Jun, peste 30 de modele de camioane electrice produse de mai mult de 12 producători din China sunt deja compatibile cu noul sistem.
CATL estimează că, până în 2030, o treime din necesarul de energie pentru vehiculele electrice va putea fi acoperit printr-o combinație între schimbul de baterii, încărcarea acasă și la stații publice.
Președintele CATL, Robin Zeng, a declarat că se așteaptă la o creștere explozivă a sectorului camioanelor electrice în următorii trei ani, cu o rată de electrificare de 50%, determinată de nevoia reducerii costurilor logistice și de tranziția către emisii zero.
CATL susține că, față de camioanele cu motoare termice, vehiculele electrice care utilizează stațiile Qiji Energy pot economisi aproximativ 60.000 de yuani chinezesci (circa 7.500 de euro) la fiecare 100.000 de kilometri parcurși.