FOTO: Ce reprezintă emblemele celor mai cunoscute mărci de mașini din lume

Sursa foto: MoiraM / Alamy / Profimedia

Multe persoane, pasionate sau nu de industria auto, cunosc emblemele multor mărci de autoturisme. Fiecare constructor auto are o siglă cu o semnificație anume. Fie că este vorba despre numele fondatorului, un eveniment istoric sau detalii care semnifică, în accepțiunea mărcii, valorile care o ghidează, aceste embleme au devenit cunoscute la nivel mondial, iar
aceasta este proveniența și însemnătatea celor mai faimoase.

ALFA ROMEO

Sursa foto: Stellantis

ALFA este acronim pentru Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, iar Romeo este numele omului de afaceri care a cumpărat compania în 1915. Pe sigla constructorului, crucea roșie din stânga reprezintă simbolul orașului Milano, iar în dreapta apare un om mâncat de o viperă – emblema Casei Visconti, care a condus orașul vreme de 150 de ani.

ASTON MARTIN

Sursa foto: Aston Martin

Cuvântul ASTON provine de la competiția Aston Hill Climb din Marea Britanie, faimoasă la începutul secolului XX, și câștigată de Lionel Martin, co-fondator al companiei, al cărui nume oferă și a doua parte a siglei. Aripile au fost adăugate în 1927 și reprezintă viteza.

AUDI

Sursa foto: Audi

Când inginerul german August Horch și-a părăsit compania, a fost împiedicat să își folosească numele din nou, iar fiul său a sugerat Audi pentru că Horch înseamnă în germană „ascultă”, iar Audi înseamnă acelaşi lucru în latină. Logo-ul companiei simbolizează uniunea mărcilor Audi, DKW, Horch and Wanderer, fiecare fiind reprezentată de un inel, iar suprapunerea lor reprezintă integrarea celor patru companii.

BENTLEY

Sursa foto: Bentley

Bentley a început să construiască avioane în Primul Război Mondial, iar aripile din logo au fost inspirate de acest trecut. Există un număr inegal de pene pe fiecare aripă, iar numărul lor a variat de-a lungul timpului.

BMW

Sursa foto: BMW

BMW este un acronim pentru Bayerische Motoren Werke, iar sediul constructorului german se află în landul german Bavaria. Cercul negru din siglă provine de la Karl Rapp, fondator Rapp Motorenwerke şi Bayerische Motoren Werke GmbH. Emblema a fost folosită începând cu 1917, iar culorile din centru sunt inspirate de steagul landului Bavaria.

BUGATTI

Sursa foto: Bugatti

Simbolul din interiorul logo-ului reprezintă inițialele fondatorului mărcii: Ettore Bugatti. Pe lângă numele Bugatti, cele 60 de puncte care înconjoară sigla au semnificație neclară.

CADILLAC

Sursa foto: Jonathan Weiss | Dreamstime.com

Numele mărcii provine de la fondatorul oraşului Detroit, exploratorul francez Andoine Laumet de la Mothe, care şi-a acordat singur titlul nobiliar „domn de Caillac”. Designul vizual din siglă provine de la stema inventată de Mothe pentru noul său titlu, inspirată de stema reală a fostului său vecin, baronul de Lamothe-Bardigues.

CHEVROLET

Sursa foto: Chevrolet

„Papionul” Chevrolet a fost introdus drept siglă la doi ani de la lansarea companiei, în 1911, în Detroit. Sigla a fost inspirată de un design pe care Louis Chevrolet l-a văzut într-un ziar local.

CITROËN

Sursa foto: Citroen

Sigla constructorului francez este inspirată de liniile unui echipament industrial, pentru care fondatorul Andre Citroen a cumpărat patentul după o călătorie în Polonia în 1901. Cele două săgeţi suprapuse erau inspirate de şanţurile de pe o roată de utilaj. Logo-ul Citroen a fost modificat În 2022 pentru a reflecta ambițiile electrice ale mărcii.

FERRARI

Sursa foto: Viorel Dudau | Dreamstime.com

În partea de sus a siglei se află steagul italian, iar dedesubt este fundalul galben – culoarea oraşului Modena. Literele SF sunt un acronim pentru Scuderia Ferrrari. Calul ridicat pe două picioare a fost adăugat de Enzo Ferrari pe siglă şi ar fi provenit de la un pilot de vânătoare italian din Primul Război Mondial, care îl avea vopsit pe fuselajul aeronavei.

FORD

Sursa foto: Ford

Sigla ovală cu fundal albastru, folosită pentru prima dată în 1927, conţine semnătura numelui fondatorului Henry Ford. În 2023, compania a modificat discret sigla.

HYUNDAI

Sursa foto: Hyundai

Logo-ul Hyundai reprezintă o strângere de mână între două persoane, compania şi clientul, compania înclinându-se înspre client. În 2017, sigla a fost uşor modificată.

JAGUAR

Sursa foto: Jaguar

Denumirea iniţială a mărcii Jaguar era SS Cars, dar numele a fost modificat în 1945 din cauza conotației negative a iniţialelor SS în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial. Noul nume al mărcii a venit de la un fost model, iar imaginea jaguarului în mişcare simbolizează progresul şi eleganţa.

LAMBORGHINI

Sursa foto: Wikimedia Commons/Alexander Migl

Sigla Lamborghini a fost inspirată de semnul zodiacal al fondatorului Feruccio Lamborghini, care era Taur. Taurul, în acest caz, reprezintă puterea mașinilor Lamborghini. Fondatorul mărcii a ales acest logo după o vizită la o fermă din Sevilla care creștea tauri Miura, de dimensiuni mari, destinați luptelor.

Sigla a fost modernizată în 2024.

MAZDA

Sursa foto: Mazda

Numele Mazda provine de la Ahura Mazda, creatorul unei religii străvechi asiatice. „Mazda” se traduce drept înțelepciune. Din pură coincidență, cuvântul „Mazda” reprezintă și anglicanizarea numelui fondatorului Jujiro Matsuda. Compania a avut numeroase sigle de-a lungul timpului, iar designul actual este prezent din 1996: litera M reprezintă compania, iar forma ovală reprezintă soarele.

MERCEDES-BENZ

Sursa foto: Wikimedia Commons/Vauxford

Numele Mercedes provine de la prenumele fiicei partenerului lui Gottlieb Daimler, Emil Jellinek, în timp ce Benz provine de la Karl Benz, creatorul primei mașini puse în producție de serie. Când cele două companii au fuzionat în 1926, a luat naștere Mercedes-Benz. Sigla provine de la o ilustrată trimisă de Gottlieb Daimler soției sale în anii 1870 și a fost folosită pentru prima dată pe o mașină în 1910. Se consideră că cele trei colțuri ale stelei reprezintă pământul, apa și aerul.

NISSAN

Sursa foto: Nissan

Cuvântul NISSAN este o abreviere pentru Nihon Sangyo, care era compania mamă a brandului Datsun. Când Nissan a înlocuit marca Datsun pe mașini, în 1986, logo-ul afișa numele NISSAN pe fundal albastru, încadrat de un cerc roșu, și era o trimitere la steagul japonez. În 1990, au fost eliminate culorile în cadrul unui facelift de brand.

OPEL

Sursa foto: Opel

Sigla Opel afișează litera Z sau un fulger și este un omagiu adus camionului Blitz (Fulger) care a ajutat marca să-și revină după Al Doilea Război Mondial. Este afișat atât simbolul fulgerului, cât și ultima literă a cuvântului Blitz.

PEUGEOT

Sursa foto: Stellantis

Logo-ul Peugeot afișează în prezent capul unui leu, după ce a fost restilizat în 2021. În trecut, Peugeot era reprezentat de un leu ridicat pe picioarele din spate, acest logo fiind afișat prima dată în 1847, cu mult înainte ca Peugeot să intre pe piața auto.

În 1948, odată cu introducerea modelului 203, a apărut și faimosul logo auto Peugeot, inspirat de stema regiunii franceze Franche-Comté, succesoarea celei în care s-a născut Armand Peugeot.

RENAULT

Sursa foto: Renault

Faimosul diamant Renault a apărut în 1923, iar ulterior numele mărcii a fost eliminat în 1972 pentru a scoate emblema în evidență. În 2024, logo-ul Renault a fost updatat pentru a simboliza înclinația mărcii către electricitate.

TOYOTA

Sursa foto: Wikimedia Commons/Vauxford

Formele ovale din interiorul logo-ului simbolizează inima clientului și inima companiei, suprapunându-se pentru a crea o relație bazată pe încredere și formând în același timp litera T de la Toyota. Cercul exterior reprezintă globul pământesc care îmbrățișează marca Toyota. Fiecare oval este desenat cu linii de grosime diferită – o trimitere la caligrafia japoneză.

Logo-ul a fost modificat în 2020, cu un design mai simplu menit să sugereze modernitatea și dorința de inovare.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...