China interzice producătorilor auto să folosească termenii „conducere inteligentă” și „conducere autonomă” în reclamele pentru vehicule

Sedan electric SU7, produs de Xiaomi
Sursa foto: IMAGO / imago stock&people / Profimedia

China interzice producătorilor de automobile să folosească termenii „conducere inteligentă” și „conducere autonomă” atunci când fac publicitate funcțiilor de asistență la condus și va înăspri controlul asupra acestor actualizări tehnologice, relatează Reuters.

Mandatul privind publicitatea pentru vehicule a fost emis de Ministerul Industriei și Tehnologiei Informației în cadrul reuniunii sale de miercuri cu aproape 60 de reprezentanți ai producătorilor auto, conform unei transcrieri consultate de Reuters și confirmată de unul dintre participanți.

Măsura vine în urma unui accident fatal care a implicat cel mai bine vândut sedan de la Xiaomi, SU7, în luna martie, care a declanșat îngrijorări pe scară largă cu privire la siguranța vehiculului.

Constatările preliminare au arătat că mașina Xiaomi a luat foc după ce a lovit un stâlp de ciment de pe marginea drumului la o viteză de 97 km/h, la câteva secunde după ce șoferul său a preluat controlul de la sistemul avansat de asistență la conducere (ADAS).

Ministerul a confirmat reuniunea printr-un scurt comunicat care a precizat că aceasta a oferit claritate producătorilor de automobile cu privire la noile cerințe publicate în februarie, care implică actualizări tehnologice over-the-air legate de conducerea vehiculelor inteligente și interconectate.

Conform regulii actualizate, producătorii auto nu mai au voie să își testeze și să își îmbunătățească ADAS-urile prin actualizări software de la distanță pentru vehiculele deja livrate clienților fără aprobare, conform transcrierii reuniunii.

Ei sunt acum obligați să efectueze suficiente teste pentru a verifica fiabilitatea și să obțină aprobarea autorităților înainte de astfel de lansări.

Huawei, care furnizează ADAS pentru cel puțin șapte mărci, inclusiv Audi în China, s-a numărat printre firmele care au participat la reuniune, conform transcrierii.

Măsura de reglementare vine în contextul în care producătorii auto s-au grăbit să lanseze noi modele echipate cu ADAS, prezentând capacitatea de „conducere inteligentă” drept un punct de vânzare cheie pentru a lupta împotriva unui război brutal al prețurilor care s-a prelungit până în al treilea an pe cea mai mare piață auto din lume.

BYD a intensificat concurența în februarie, când a lansat cel puțin 21 de modele accesibile la prețuri mai mici de 10.000 de dolari, care sunt echipate cu funcții gratuite de „conducere inteligentă”. Mulți dintre rivalii săi, inclusiv Leapmotor și Toyota i-au urmat exemplul, introducând vehicule accesibile cu caracteristici similare.

Autoritățile de reglementare chineze înăspresc controlul asupra tehnologiilor vehiculelor electrice, deoarece industria a crescut mai rapid decât se aștepta, vânzările de vehicule electrice și hibride reprezentând mai mult de jumătate din vânzările totale de vehicule la sfârșitul anului trecut, o piatră de hotar atinsă înainte de termenul stabilit de factorii de decizie.

Autoritățile de reglementare înăspresc, de asemenea, reglementările privind standardele pentru bateriile vehiculelor electrice, cu scopul de a reduce riscurile de incendii și explozii.

Analiștii și sursele din industrie au avertizat că normele de reglementare mai stricte vor crește costurile și vor încetini ritmul de dezvoltare și adoptare a tehnologiei. Dar ar putea, de asemenea, să accelereze o consolidare așteptată de mult timp în industria auto aglomerată din China, care a fost confruntată cu supracapacitate, au adăugat experții.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...