Citroen anunță imobilizarea automobilelor C3 și DS3 din Europa după un nou accident provocat de airbag-urile Takata / Femeie de 37 de ani, decedată în Franța

logo-ul citroen pe o masina
Sursa foto: VividaPhotoPC / Alamy / Profimedia

Airbag-urile cu probleme ale producătorului japonez Takata au făcut a doua victimă în Franța, ceea ce a obligat constructorul auto francez Citroën să ceară, marți, imobilizarea imediată a tuturor automobilelor C3 și DS3 din Europa, care mai sunt încă echipate cu acest tip de airbag periculos, transmite AFP, potrivit Agerpres.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Responsabilitatea airbag-urilor Takata a fost confirmată în decesul unei femei de 37 de ani, într-un accident care a avut loc în data de 11 iunie la Reims (Franța). Explozia airbag-ului în autovehiculul său model Citroën C3 din 2014 a provocat „răni grave” care au condus la deces, a anunțat marți procurorul din Reims, François Schneider.

Marți, ministrul francez al Transporturilor, Patrice Vergriete, a cerut imobilizarea tuturor automobilelor Citroën C3 și DS3, pentru schimbarea airbag-ului. Până în prezent, o parte din conducătorii auto au fost invitați la service pentru schimbarea airbag-ului, însă asta nu însemna că nu mai puteau să își utilizeze vehiculele.

Măsuri imediate și responsabilitate asumată

Marți seara, Citroën a reacționat prin vocea directorului general, Xavier Chardon, care a lansat un apel de tip „stop drive” în toată Europa. Aceasta înseamnă imobilizarea imediată a tuturor vehiculelor C3 și DS3, indiferent de anul în care au fost produse, urmată de o reparare.

441.000 de automobile Citroën C3 și DS3 produse până în 2019 sunt vizate de acest anunț în Europa, dintre care 82.000 în Franța, pe lângă cele care au fost deja imobilizate.

„Este important ca clienții să ne contacteze”, a declarat Xavier Chardon. „Nu fugim de responsabilitate. Vehiculele au fost rechemate la service, vom merge cu un pas mai departe cu un «stop drive»”, a mai spus Chardon, care a promis că va veghea personal ca „să nu mai existe niciun airbag Takata în automobilele Citroën”.

Începând din 2014, scandalul airbag-urilor defectuoase marca japoneză Takata a perturbat industria auto mondială. Airbag-urile frontale Takata conțin o capsă pirotehnică posibil asamblată cu material pirotehnic neconform, care, în cazul unui accident în care airbag-urile frontale s-ar activa, ar putea provoca spargerea capsei pirotehnice și declanșarea anormală a acestuia. În ultimul deceniu, peste 100 de milioane de airbag-uri Takata au fost înlocuite din cauza temerilor că ar putea exploda.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...