Foarte multe vehicule electrice „Made in China” importate și vândute în România vin cu baterii plumb-acid, nu cu tehnologie mai modernă Li-Ion. Motivele sunt două: costurile și siguranța, potrivit Valentinei Cabuz, cofondator și director comercial la compania RDB Eco.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
„Bateriile pe plumb-acid sunt un pic mai economice, iar noi căutăm să ne adresăm tuturor celor care sunt interesați să cumpere astfel de vehicule, nu doar persoanelor care au un buget mai ridicat, ci și livratorilor din Bangladesh care vin să lucreze în România. Noi ne dorim ca, la un moment dat, să poată să-și cumpere un vehicul de la noi fără un efort financiar foarte mare”, a explicat ea, într-un interviu pentru TechRider.
Avantajele bateriilor plumb-acid
Cabuz a adăugat că bateria Li-Ion necesită, de obicei, o mentenanță mai complicată, pe când bateria de plumb-acid este foarte ușor de înlocuit și economică. Ea spune că „un segment [plumb-acid] este undeva la 300 de lei și se poate înlocui câte un segment periodic. Pe când litiul, nu știu, o baterie care este de plumb și costă 300 de lei ar veni undeva la 2.100 lei dacă ar fi Li-Ion (la aceeași capacitate – n.e.)”, a mai spus reprezentanta RDB Eco.
Un alt avantaj al tehnologiei plumb-acid este riscul mult mai scăzut de utilizare. Aceste baterii nu iau foc. De aceea, după nenumărate incidente în care au fost implicați acumulatori pe bază de litiu, statul chinez încurajează achiziția de vehicule pe două roți cu baterii plumb-acid în locul celor cu Li-Ion.
Totuși, bateriile plumb-acid au densitate energetică mai mică, o durată de viață mai scurtă și un timp de încărcare mai lung.
*Playerul video nu funcționează cu adblock-ere.