VIDEO De ce multe vehicule electrice chineze vândute în România au baterii plumb-acid, în loc de Li-Ion? Reprezentanta unui importator explică: „Ne adresăm și livratorilor din Bangladesh”

Baterii plumb-acid pe o linie de asamblare din China
Baterii plumb-acid pe o linie de asamblare din China (Sursa foto: WAN SC / AP / Profimedia)

Foarte multe vehicule electrice „Made in China” importate și vândute în România vin cu baterii plumb-acid, nu cu tehnologie mai modernă Li-Ion. Motivele sunt două: costurile și siguranța, potrivit Valentinei Cabuz, cofondator și director comercial la compania RDB Eco.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

„Bateriile pe plumb-acid sunt un pic mai economice, iar noi căutăm să ne adresăm tuturor celor care sunt interesați să cumpere astfel de vehicule, nu doar persoanelor care au un buget mai ridicat, ci și livratorilor din Bangladesh care vin să lucreze în România. Noi ne dorim ca, la un moment dat, să poată să-și cumpere un vehicul de la noi fără un efort financiar foarte mare”, a explicat ea, într-un interviu pentru TechRider.

Avantajele bateriilor plumb-acid

Cabuz a adăugat că bateria Li-Ion necesită, de obicei, o mentenanță mai complicată, pe când bateria de plumb-acid este foarte ușor de înlocuit și economică. Ea spune că „un segment [plumb-acid] este undeva la 300 de lei și se poate înlocui câte un segment periodic. Pe când litiul, nu știu, o baterie care este de plumb și costă 300 de lei ar veni undeva la 2.100 lei dacă ar fi Li-Ion (la aceeași capacitate – n.e.)”, a mai spus reprezentanta RDB Eco.

Citește și: Drumul de la 6.000 la 16.000 de euro: Cum poate un microcar electric importat din China să coste aproape de trei ori mai mult în România? O persoană din industrie spune că este posibil

Un alt avantaj al tehnologiei plumb-acid este riscul mult mai scăzut de utilizare. Aceste baterii nu iau foc. De aceea, după nenumărate incidente în care au fost implicați acumulatori pe bază de litiu, statul chinez încurajează achiziția de vehicule pe două roți cu baterii plumb-acid în locul celor cu Li-Ion.

Totuși, bateriile plumb-acid au densitate energetică mai mică, o durată de viață mai scurtă și un timp de încărcare mai lung.

*Playerul video nu funcționează cu adblock-ere. 

  • Adrian Popa este jurnalist în grupul G4Media, coordonator la publicațiile TechRider, Economedia, G4Food și Pets&Cats. Are 19 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat în piețele financiare și tehnologie. Pe lângă aceste domenii, mai scrie despre business, macroeconomie și apărare. Înainte de a ajunge la G4Media, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro, Gandul.info și Go4it.ro. A mai lucrat la Evenimentul Zilei, Forbes România, Cotidianul și Banii Noștri. Adrian are o pasiune aparte pentru tehnologie și este interesat de efectele pe care aceasta le are asupra societății. Printre hobbyurile lui se numără lectura, istoria, ecologia, universurile SF și fitnessul.

Total
0
Shares
4 comentarii
  1. Super clarificare. Și da este o ,,super clarificare,, da mai economic și mai sigur. În ultimul timp în avion te obligă să-ți pui bateriile externe în bagajul de cabină, pentru că în cală de bagaje cu o presiune atmosferică mai mică explodează. Deci o explicație mai mult decât rezonabilă. Mulțumim mult și mult succes celor de la RDB.

  2. Minciuni de pescari!
    Vor sa vanda porcării
    In China nu se mai vând mașini cu aceste baterii si nu înțeleg cum se vând aceste mașini cand taxele de import pt aceste baterii sunt mai mari decât costul bateriilor pe lithium

  3. În goana asta spre electrificare, multi au ajuns să facă compromisuri după compromisuri. Calitatea bateriilor Litiu-ion este îndoielnică pentru că folosesc combinații de materiale ciudate apoi timpul de stocare/ depozitare până la folosirea propriu-zisă este destul de mare, astfel încât aceste baterii își pierd capacitatea de stocare.
    Am cumpărat trei lanterne din locuri diferite, modele diferite. Toate pe led, toate cu acumulator li-ion. Nici una nu are autonomie mare, bateriile se descarcă repede, se incarca normal dar nu dau randament.
    Așa și cu aceste baterii cu celule vechi de peste 3-4 ani.
    Soluția, evident a venit de la clasicul acumulator de forță plumb-acid. Numai că și aici bubele își spun cuvântul …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...